Pin It

THINK: Jsme první, kdo dnes s Vámi dělá interview?

HOOVERPHONICS: Ne, asi 23.?

THINK: Ha Ha. Kdy jste přijeli do Prahy? A jak se Vám vůbec líbí?

HOOVERPHONICS: No, abych pravdu řekl, tak ani nevím. Neviděl jsem ji. Přijeli jsme asi v jednu hodinu, měli jsme hrozné problémy na hranicích. Asi dvě hodiny jsme se kvůli tomu zdrželi. Nějaké problémy s technikou, dlouhá kontrola a tak. Cestou jsme spali a pak, jak na hranicích byly ty problémy, jsme se museli probrat, a pak až do Prahy jsem zase spal.

No, a teď děláme tady interview a nemáme zkrátka čas na to chodit po městech a koukat se na památky. Neustále se musíš starat o nějaké věci. Nejdřív jdeme na do hotelu, dáš si sprchu, pak děláme rozhovory a v šest hodin začíná zvukovka. Tu máme vlastně až do koncertu a pak hned jedeme do Paříže. Vlastně ne, až ráno, ale hned  po koncertu se musíme sbalit a vyrážíme zase dál. A tak je to neustále.

HooverphonicHooverphonic
Geike Amaert (zpěv) Alex Callier (Bass, additional vocals, programmer, producer) Raymond Geers (kytara, breaths, additional vocals)

THINK: Co by si dělal, kdybys přestal dělat muziku, co jsi vlastně dělal předtím?

HOOVERPHONICS: Předtím jsem pracoval pro vládu.

THINK: ???

HOOVERPHONICS: Jo, pro belgickou vládu. Chodil jsem zkrátka  v saku a kravatě. Ale nemyslím si, že bych přestal dělat muziku a vrátil se zpět k tomuhle zaměstnání. Určitě bych chtěl dělat něco s muzikou. Ale teď rozhodně neplánuju, že bych skončil s Hooverphonics.  

THINK: Smím se zeptat kolik Ti je? Slyšela jsem, že Geike je mladá. Tak něco kolem  22 let?

HOOVERPHONICS: Jo. Je jí přesně 22. No, mě je 41, vlastně skoro už 42. Ale já si nemyslím, že věk hraje důležitou roli. My si prostě rozumíme i když je mezi námi tak velký věkový rozdíl. Hrozně dobře se nám spolu pracuje. Bylo to takhle: po naší první zpěvačce Esther  se vystřídalo několik zpěvaček, ale pořád to nebylo ono,  až najednou v květnu 1997 to s námi vyzkoušela Geike  a my jsme věděli, že to je přesně to, co hledáme. A to je taky cítit na naší poslední desce The Magnificent Tree. Jsme sehraní. Naše koncerty jsou velké show, které  je postaveno na porozumění a harmonii. Je tam hodně energie a hrajeme od jazzu až po sambu, rock nebo  chansony. Poznáte tam hodně druhů muziky, rytmů...  Jdeš dneska večer na koncert?

THINK: Ano, jdeme.  

HOOVERPHONICS: Takže to zažijete přímo.

THINK: Četla jsem, že jste spolupracovali s Massive Attack. Jaké to bylo?

HOOVERPHONICS: Byla legrace: najednou k nám přišli černoši jako hora, ale hrozně fajn. Seděli jsme a pili pivko  a konverzace byla uvolněná, ale přišel jejich agent,  že mají rozhovor a najednou se změnili. Najednou byli děsně seriózní. Zkrátka profíci. No a skvělí muzikanti.

THINK: A co vám říkají Portishead?

HOOVERPHONICS: Jo. No, každej se ptá, jestli si nechceme zahrát s Portishead. Jako že hrajeme podobnou hudbu a tak. Ale já si to fakt nemyslím. Nejsme si podobní. Jsou jinde, jiní. Jejich druhá deska je vlastně jen horší kopií té první. Alespoň já si to myslím.

THINK: Co považuješ za největší úspěch?

HOOVERPHONICS: Asi poslední desku (Magnificent Tree) a taky písničku Mad about you, ta se myslím povedla. Celkem hit.

THINK: Jak vlastně u vás tvoříte? Nejdřív někdo složí hudbu a někdo jiný napíše text? Máte to nějak rozdělené?

HOOVERPHONICS: Vlastně to nemáme rozdělené. Někdo přinese text a začneme jamovat. Takhle Geike napsala text k písničce Pink Fluffy Dinosaurs. Ale největší slovo má asi Alex. Pak na tom všichni nějak spolupracujeme. Ten si myslí tohle, ten zase tohle - no a tak to vyzkoušíme. Funguje u nás spolupráce.

THINK: Potřebujete, vyhledáváte někde nějakou inspiraci?

HOOVERPHONICS: To jako drogy? Ne. Víš co, nežereme pilule, ani nesjíždíme nějakej koks. To fakt ne. Nic takovýho. Žádný takový svinstvo. To víš, jenom si tak někdy zahulíme. To jo. Ale nic většího. Lidi si často myslí, že když jste nějakej slavnej, musíte v tom zákonitě jet. Ale to není pravda. Myslím si, že to není dobré. Protože se po nějaké chvíli toho staneš otrokem . A najednou to začne rozhodovat za tebe. To není dobrý. Naopak, musíš mít k takovejm věcem odstup.

THINK: Jaká byla spolupráce s Bertolucim, který po vás chtěl muziku pro film Stealing Beauty?

HOOVERPHONICS: Tak to bylo fakt zvláštní. Tehdy jsme nebyli vůbec nějak moc známí. Prostě jsme začínali. A filmový hudební manager toho filmu, nebo kdo to byl, slyšel demo 2Wicky a hrozně si přál, aby to bylo použito ve filmu. Najednou takovej úspěch. Určitě nám to pomohlo. 2Wicky byla taky použitá ve filmu Finalemente Soli, nebo Vím, co jsi dělal poslední léto (I know What You Did Last Summer). Je to supr, když slyšíš v nějakém filmu svou písničku.

THINK: Dostali jste nějaké ceny, považujete to za úspěch?

HOOVERPHONICS: Jo, máme cenu třeba za nejlepší video pro Mad About you, Zlatou desku za druhé album Blue Wonder Power Milk, Platinovou desku za Magnificent Tree, Geike získala ocenění jako nejlepší zpěvačka roku 2001, Alex za nejlepšího producenta. . . Je to fajn. Ale my prostě jenom děláme  hudbu. . .

THINK: Vaše hudba byla využita i ke komerčním účelům. Hodně v reklamách.  

HOOVERPHONICS: Ano. Třeba Volkswagen využil písničku Renaissance Affair z našeho druhého alba Blue Wonder Power Milk, taky jsme použili jednu naší písničku k reklamě na nějaké keksy, které se daj do mlíka, nebo tak nžco. (ha ha).

THINK: Jak vás berou u vás v Belgii? Máte tam hodně příznivců?

HOOVERPHONICS: No, tam moc ne, i když teď už to je jiný. Ze začátku o nás moc nevěděli. Ale díky našemu poslednímu albu tam jsme už známější. První a druhé nemělo u nich takový ohlas jako teď to třetí. Ale v Itálii, tam nás mají celkem hodně rádi. Máme tam celkem hodně fanoušků. Když zkrátka řeknete Hooverphonics, tak docela hodně lidí řekne: „Jo, ty já znám." U nás to je ještě trošičku jiný.

THINK: Stýkáte se i během doby, kdy se nevidíte ve studiu?

HOOVERPHONICS: No, tak to už fakt ne. Prostě si dáme od sebe voraz. Někdy se třeba potkáme s Alexem v obchodě, řekneme si pár vět, ale potom každý jde svou cestou. Každý máme ještě nějaký jiný svý kámoše, který díky šňůrám nevidíme, takže trávíme víc času sami, nebo  s těmi, které díky cestování trochu zanedbáváme. Chceš být prostě taky s někým jiným, koho jsi fakt dlouho neviděl.

THINK: Tak díky za rozhovor a přeju Vám, ať se dnešní koncert v Roxy vyvede.  

HOOVERPHONICS: Taky díky. Doufám, že se tam uvidíme.

THINK: Je na Vás nějaké spojení?

HOOVERPHONICS: Jo, www.hooverphonic.com


Rozhovor poskytl Raymond Geers v Roxy, před jejich pražským vystoupením, které vskutku (alespoň podle mého) nepostrádalo cit, něhu a neuvěřitelnou sílu a energii.
The Art and Words of Micheal Lennea
Think Magazine Micheal Lennea

Michael Lennea is a graphic artist, photographer and writer specializing in exotica and the esoteri [ ... ]

My Strange Affair with Lydia Lunch
Tatiana Evans Lydia Lunch from Afraid of your company

Saturday evening. Sixth day after I met her the first time. She is on stage already, with Joe and Ka [ ... ]

Henry's Last Morning
Jack Sargeant Henry's Last Morning

He wasn't sure when it first happened, but Henry's life was turning to sh*t. He felt like he was bei [ ... ]

A fictional exploration of the Pagan roots of All...
Jeffree Benet Samhain's New Year's Eve

It's been half an hour since the last trick-or-treater rang the doorbell, and it's only ei [ ... ]

The Romantic Corners of Prague
Marie Jarodova Prague is for lovers

It's not so difficult to find romantic corners in Prague, those perfect places where love creeps up  [ ... ]

Get smart, at the University of New York/Prague!
Joe Bodia

Are you tired of your dead-end job? Are you sick of being a waitress, sexshop assistant or just a sl [ ... ]

Why the Gypsies went to Dover
Rod Morgan Why the Gypsies went to Dover

When I was a teacher of English in Prague I came into contact with adult Czechs everyday. Many of m [ ... ]

The Honzo Files - The Saga Begins
Christopher Lord

No-one could ever have accused Lisa of being over-intellectual. That just wasn't the sort of girl sh [ ... ]

Read more...

ThinkTV

ThinkTV

Back when the IMF/WB came to Prague, we created a two part programme for TV3. Check it out here.

Name Day/Svatek

Yesterday : Vítězslav Today : Magdaléna Tomorrow : Libor After tomorrow : Kristýna

Zapomeňte na Futuramu!
Joe Bodia Zapomeňte na Futuramu!

Myslíte, že se musíte nechat hluboce zmrazit, abyste se probudili do budoucnosti plné technický [ ... ]

Ewan McGregor - Herec, který hraje
Graham Fuller Ewan McGregor

Během dvou let poté, kdy Ewan McGregor ztělesnil v Trainspottingu na heroinu závislého hrdinu-a [ ... ]

Drogy a jejich (zne?) užívání
DJ Spejbl (Artist E) Drogy a jejich (zne?) užívání

Lidé užívali různé látky k ovlivnění svojí mysli od nepaměti a tento jev m [ ... ]

Pivo je život!
Petra Carterová Pivovar Velké Popovice

Historie piva v českých zemích aneb kde se pivo vaří, tam se dobře daří!

Slavnost basi
Jan Tilinger Laos ulice

V Laosu je několik cest, jak se z města Huay Xai, provincie Bokeo, dostat do Luang-Nam Tha, města [ ... ]

New York město měst nebo dobře zvládnutý chaos?...
Pavel Jirat Blesk v New York město

Nevím jak vy, nebyl jsem zdaleka ve všech hlavních či významných městech světa, ale zeptá-l [ ... ]

Evropské Spojené Státy?
Petra Šedinová

Denně nám tisk i další media přibližují Evropskou Unii, jako tu nejlepší a zároveňneodkla [ ... ]

Clockhouse: Budoucnost je avantgardní
Eva Kolářová C&A obchod na Václavském náměstí v Praze

Mladá móda je zpupná, drzá a provokativní. "Clockhouse" je to pravé pro ty, kteří  [ ... ]

Ostatní články

  "Since 1996 Think Magazine has been a catalogue of trendiness masquerading as deep thought, featuring investigative journalism and popular news and as a sociological resource for music, art, fashion, subcultures and the occasional crazy conspiracy theory..." (In Czech & English)

Be interesting. Think.