Rozhovor s Wayne Hemingway

Wayne Hemingway
Pin It

Wayne Hemingway byl jeden z nejvlivnějších ulice módní návrhář z posledních 100 let...

THINK: Ovlivňuje vás při vaší práci názor kritiků a vašeho blízkého okolí, nebo se řídíte výhradně svým vlastním rozumem a fantazií? Co pro vás znamená komerce?
WAYNE
: Návrhářství je z 10% fantazie a z 90% realita. Těch 90% znamená dostat se do hlav našich zákazníků - musíme vědět, jaké budou mít názory a o jaké hudební skupiny a filmy se budou zajímat za 18 měsíců. Těch 10% vychází z naší představivosti.

THINK: Existuje podle vás hranice mezi vkusem a kýčem nebo se v dnešním světě skoro bez hranic tyto dva body vzájemně prolínají?
WAYNE
: Špatný vkus je dobrý, dobrý vkus je špatný - pokud se to někomu nelíbí - co je nám po tom?

THINK: Do jaké míry by vás ovlivnil negativní ohlas na vaši tvorbu? Myslíte si, že i negativní reakce může být reklamou dle motta „Lepší je lidi šokovat, než je nechat projít bez povšimnutí"?
WAYNE
: Jakákoliv reakce je dobrá reakce. Je skvělé, když nějaká stará, snobská módní redaktorka z nějakého blbého dámského časopisu nesnáší Red or Dead.

THINK: Co je vaším hlavním cílem při tvorbě nových modelů? Chtěl byste lidi zaujmout, nadchnout, inspirovat nebo šokovat?
WAYNE:
V Red or Dead jednoduše chceme, aby lidi nosili naše výtvory, ať už z jakéhokoliv důvodu. Hlavně ale proto, že to vyjadřuje něco o nich - o jejich pohledu na život, jejich humoru, názoru na individualitu.

THINK: Bez které vlastnosti by jste se určitě neprosadil? Bez čeho se podle vás módní návrhář spíše obejde: bez vkusu, bez fantazie, vytrvalosti, drzosti, známých nebo finanční podpory?
WAYNE
: Nepřežili bychom bez tvrdé práce a lásky k tomu, co děláme. Samozřejmě k tomu ještě potřebujete vkus, porozumění pro lidi, schopnost být lidský a pracovat s ostatními lidskými bytostmi (např. účetní, prodejci atd.) Nepotřebujete být arogantní nebo mít známosti a nebo mít za přátele módní redaktory.

THINK: Existuje pro vás osobně v módním světě nějaké tabu? Něco, co byste nikdy nekombinoval, materiál, který by jste nikdy nepoužil, nebo barevné kombinace, které nemáte rád?
WAYNE
: Nikdy bychom v Red or Dead nepoužili kožešiny - tato zvířata žijí v divočině a jejich kůže není vedlejší produkt potravinového řetězce.

THINK: Existuje nějaká skupina lidí, nebo jedna osoba, pro kterou by jste odmítl navrhovat, kdyby vás o to požádala? Událost, se kterou by jste nerad spojoval své jméno? A naopak někdo, kdo vás inspiruje, chtěl by jste pro něho navrhnout něco speciálního a on či ona vás o to ještě nepožádal?
WAYNE
: Ostatní návrháři i já bychom navrhovali pro kohokoliv. Ale budou vypadat blbě, když je nebudeme mít rádi a skvělě, když ano.

Red or Dead módaRed or Dead móda

THINK: Co byste si na sebe neoblékl, ani kdyby šlo o tak malichernou záležitost jakou je vynášení odpadků? Kreaci kterého kolegy by jste raději daroval na dobročinné účely a naopak - kdo je vaším vzorem? Co rád nosíte vy sám? Předpokládám, že horkým favoritem je značka Red or Dead?
WAYNE
: Nikdy bych si neoblékl věc, na které je pouze bezduché logo a za níž stojí nějaká nenasytná marketingová kampaň. Nemám žádné idoly. Oblékám se do second-handových věcí nebo do Red or Dead, protože mě to nic nestojí (a navíc to dobře vypadá!). Každý, kdo věří svému vlastnímu stylu, vypadá výborně skoro ve všem.

THINK: Závěrem kolekcí většiny módních návrhářů bývají svatební šaty. Jakou barvu by podle vás měly mít svatební šaty příštího tisíciletí?
WAYNE
: Neděláme svatební šaty, ale kdyby ano, měly by barvu bílou nebo černou, nebo zelenou, nebo červenou, nebo fialovou, nebo růžovou, nebo barvu hovna...

THINK: Co je na úplném počátku práce na nové kolekci prvotní? Je to nápad, který se potom snažíte dotáhnout výběrem správného materiálu a barev nebo vás naopak materiály a barevné odstíny inspirují a podněcují vaši fantazii?
WAYNE
: Je to ta myšlenka, která bude inspirovat myšlení našich zákazníků.

THINK: Věříte v sílu originality a osobnosti v odívání? Co říkáte na různé tendence lidí ohledně uniformity a značkového šílenství?
WAYNE
: Je to jejich myšlení, ne jejich vzhled - posedlost značkami není normální a poukazuje na nedostatek inteligence a sebevědomí.

THINK: Ovlivňují nějak vaši tvorbu negativní podněty, které jsou součástí dnešní civilizace? AIDS, drogy, válečné konflikty, přírodní katastrofy a devastace životního prostředí? Co si myslíte o drogách jako prostředku k rozšíření vědomí a podnícení fantazie?
WAYNE
: Cokoliv a všechno ovlivňuje návrháře. Nejlepší návrháři mají oči, uši, nosy, mysl a všechny další otvory vždy otevřené! Pokud lidé chtějí brát drogy a nezraňují tím ostatní, pak je to jejich věc. Ovšem, skoro vždy tím někoho zraňují.

THINK: Ovlivňují váš nynější život a vaši inspiraci zážitky z děství?
WAYNE
: Ano, moje matka a babička mě oblékali jako panenku - jeden týden jsem byl Elvis, příští Beatles a další Tarzan. Móda byla v naší rodině vždycky důležitá.

THINK: Kdyby jsme se měli všichni zítra stát zvířaty, čím by jste se chtěl stát vy?
WAYNE
: Lidským zvířetem.

THINK: Navrhoval by jste i tehdy, kdyby jste měl všeho tolik, že by jste nemusel dělat už nikdy nic?
WAYNE
: Jsem velmi bohatý a stále navrhuji a budu navrhovat.


www.redordead.com
Cold Weather, Hot Deals - Get $40 off hotel bookings

Naše mise

1. Chcete-li si myslíte
Uděláte-li si lidé myslí si myslí, budou tě miluju. Pokud jste opravdu si myslí, budou vás nenávidět.
2. Sdělit světu pravdu
Když si jen říct pravdu, začnete vydělávat důvěru, jako novináři, naším posláním je říkat pravdu.
3. Aby se budete smát
Chceme, aby se budete smát, smích, úšklebek, škleb, nebo úsměv, když se snažíme najít vzhůru života ve vší zla kolem nás.
Think Magazine is a grenade in the lap of journalism!

_ The Economist

 

Name Day/Svátek

Yesterday : Taťána Today : Arnošt Tomorrow : Kvido After tomorrow : Hugo

 
Český lakros
Magdalena Pechová Český lakros

Historie tohoto sportu sahá daleko do historie lidstva...

Co s přicházejícím Silvestrem?
Eva Kolářová

Ne každý z nás patří mezi aktivní plánovače oslav, ale Silvestr je Silvestr.

Beginer
Ditaela hřbitov

Bylo to takové mrazivé lednové odpoledne. Každým rokem v tomto pov&aacu [ ... ]

Pomoc je tady: Rozkoše bez Rizika
Jarka Fricová Sex pracovník (Foto: Jeffree Benet)

Povídám si s paní Hanou Malinovou, výkonnou tajemnicí organizace Rozkoš bez rizika, která má [ ... ]

5 vteřin pro lásku
LN 5 vteřin pro lásku

Krutá odplata
Má středoškolská láska a já jsme spolu na škole chodili tři roky, než jsme s [ ... ]

MARK HOLLIS - Mark Hollis
MARK HOLLIS - Mark Hollis

Toto zcela akusticky nahrané album od bývalého zpěváka Talk Talk je dalece vzdáleno od elektro [ ... ]

Zavřete oči, odcházím
Petra Matušinová Vladimír Mlynář

Začal jsem raketově a ještě se z toho furt nemůžu vzpamatovat...

Ještě k novému protidrogovému zákonu
Luděk Hrdina Ještě k novému protidrogovému zákonu

Počátkem května 1998 schválil Parlament ČR návrh tzv. protidrogového zákona.

JAZZ EFTERRÄTT - Nakousnuto
Michael Kyselka JAZZ EFTERRÄTT - Nakousnuto

Ano, ano, all that jazz. Ale už to dnes není o swingu, jako spíš o funku. A kd [ ... ]

GROOVE ARMADA - Goodbye Country (Hello Nightclub)
Vlastimil Beránek

Dvojice Tom Findlay a Andy Cato alias Groove Armada patří k muzikálně nejinteli [ ... ]

Jak to chodí v tržní ekonomice
Charles Oliver The Morality of Free Markets

Kapitalistické přemlouvání vs. socialistický diktátekonomice...

Z metalového fanzinu velký hudebního časopisu. Thi...
T. Navara Jarda Hudec

Díky své práci je spíše zvyklý při rozhovorech někoho zpovídat, než [ ... ]