Realita modelingů

Realita modelingů (Foto: Jeffree Benet)
Pin It

Svět modelingu je světem představivosti a iluze. Vy, model/ka, pracujete s týmem, který se skládá z fotografů, stylistů, maskérů a módních redaktorů, kteří se snaží vytvořit "svět fantazie", kterým přesvědčíte spotřebitele o výhodách klientova výrobku ve srovnání s konkurencí.

Musíte kupujícího přesvědčit tak, že zatouží vlastnit nejnovější spotřebič, že si představí, že v oblečení, které máte na sobě vy, by vypadal stejně dobře, nebo že si představí radost z řízení toho nového luxusního auta.

Jedná se sice o trh s představivostí a iluzí, ale překvapuje mě, kolik modelek/modelů nemá ponětí o tom, co vlastně ve skutečnosti modeling vyžaduje. Jestli si myslíte, že každý úkol bude jedna velká party, kterou okukují zvědaví okolostojící, a že všichni pracují v uvolněné atmosféře, pak budete ošklivě překvapeni.

Vaší prací bude zůstat ve střehu a v pohodě, i když hodiny pracujete pod horkými fotografickými reflektory. Musíte se postarat o to, aby oblečení vypadalo přirozeně, i když je na vás našpendlené a naaranžované a i když musíte zaujímat obtížné pozice, které mají vypadat náhodně a nenuceně. Budete znovu a znovu opakovat stejné pozice a gesta a pokoušet se získat dokonalý záběr pro kreativního šéfa, který někdy nemá sebemenší představu, o co mu vlastně jde.

S lidmi, se kterými budete pracovat může být těžké vyjít, můžou být temperamentní nebo vyloženě nepříjemní. Někdy budou přesně vědět, co chtějí, a vybudete muset udělat to, co se po vás chce, ale někdy ne­budou mít žádnou představu, o co jim jde, a nedostanete od nich žádné instrukce. A jelikož riskují svojí kariéru, je možné, že když se něco nebude dařit, právě vy budete příjemce jejich frustrace a vzteku.

Pokud chcete pracovat jako model/ka nebo komerční herec/herečka, musíte se vytrvale snažit. V tomto oboru neexistuje okamžitý úspěch. Neexistují návody na to, jak prorazit, a žádný konkrétní člověk vám nepomůže dostat se na vrchol. "Neobjeví" vás v kavárně, na ulici ani v soutěži krásy.

MUSÍTE na tom pracovat. S absolutní disciplínou. Bude toho hodně, co se budete muset naučit a sami budete muset čelit požadavkům tohoto povolání.

Nejlepší modelingové agentury v New Yorku

Svět modelingu je světem intenzivní frustrace, soutěživosti a radosti. Nabízíte ten necennější výtvor, jaký máte - sebe. Nebuďte zklamaní, pokud vás odmítne nějaký agent nebo klient, protože jejich rozhodnutí je vždy založeno na osobní interpretaci jejich potřeb.

Neberte si odmítnutí osobně, to by vás jen odradilo od dalších pokusů. Musíte umět přijímat facky a učit se z každého kroku ve vaší kariéře. Když se o byznysu naučíte všechno, co můžete, budete příště ve výhodě. A pamatujte si, že profesionál se z vás stane, když budete placeni za to, co děláte, ne za to, jak se komu vyplatíte.

 

Pojmy a dernice:

Zaber na hlavu - detailni fotografie hlavy a krku modelu/modelky

Sed karta - pojem se vztahuje ke karte (coz je v podstate prelozena stranka velikosti A4), ktera obsahuje radu zaberu na jedne strane a vase jmeno, vahu, vysku a miry, plus jmeno a telefonni cislo vasi agentury na te druhe. Karta byla pojmenovana po svem vynalezci Sebastianu Sedovi z agentury Parker-Sed v Nemecku.

Je to jeden z vasich nejdulezitejsich nastroju a mela by byt vyrabena jen experty.

Portfolio - slozka nebo desky, ktere obsahuji vase fotografie a vystrizky, ktere potencionalnimu klientovi ukazi priklady vasi prace.

vystrizky - stranky z publikaci a casopisu, ktere vas ukazuji pri praci. Jelikoz vystrizky dokazuji vasi zkusenost, jsou pri ziskavani prace neocenitelne.

Kontakty - fotografie skladajici se z cele role rlmu rozstrihaneho na prouzky, umisteneho primo na fotograrcky papir a exponovaneho, takze to, co vidite, ma velikost negativu. Pouziva se jako predbezni nastin tiskove kvality, pred tim nez se pustite do vyrabeni fotek.

Transparentni folie - diapozitivy nebo folie ve vlastnich okenkach, bud cernobile nebo barevne.

ŠKOLY MODELINGU

Školy modelingu a kursy pro začátečníky mají mnohé kvality a dají se různě využít.

Zavedené a oficiální školy vás vybaví nezbytnými pokyny ohledně líčení a techniky pózování a otevřou vám cestu do mnoha agentur, které hledají nové talenty. Poznáte, jestli to s vámi a vaší kariérou myslí vážně.

Mnohé školy jsou jen podvod a jejich "curriculum" je vytvořené tak, aby obralo o maximální částky peněz každého, kdo má na školné a chce uvěřit, že je dost atraktivní, aby se z něj/ní stal model/ka.

Namluví vám, že abyste mohli začít pracovat jako model/ka, potřebujete diplom z jejich školy.

Podle agentů, se kterými jsem přišel do styku, mohou některé z těchto "škol" dokonce vaše šance stát se profesionálním modelem/modelkou snížit.

Mnoho agentů nechce pracovat s někým, koho bude muset odnaučovat pochycené metody nebo styly modelingu, které už vyšly z módy.

V malých zemích ve východní Evropě se vyskytuje celkem dost těch, kteří se nechali zlákat sliby vzrušení, úspěchu a okamžitých výdělků lidmi, kteří mají malou nebo žádnou profesionální zkušenost. Vždy si dopředu zjistěte, jakou pověst škola má, choďte jen na kurzy, které potřebujete, a praktickou část si zařiďte sami. V tomto světě iluze musíte ty nejtěžší úkoly provádět tak, aby vypadaly nenuceně.

IMAGE A DÒLEŽITOST FOTOGRAFIE

Jste-li model/ka, zboží, které prodáváte, je vaše image. Mým úkolem, coby fotografa, je zachytit tuto vaší image způsobem, který je kreativní a současný, abyste mohli lépe prodat sami sebe.

Dobré fotografie jsou, spolu s dobrým vzhledem a příjemným vystupováním, vaším nejcennějším prodejním nástrojem. Dobrá fotografie klientovi řekne, čeho jste schopní, zatímco na obyčejné fotografii budete vypadat obyčejně a můžete kvůli ní přijít o práci. Ve velmi soutěživém oboru, jakým modeling je, může vaše portfolio vypovědět hodně o tom, kdo jste a jak dobře pracujete.

Vaše portfolio je v podstatě vámi. Co vaše portfolio řekne potencionálnímu klientovi? Že jste zkušení profesionálové? Že dokážete vypadat sportovně, sexy a sofistikovaně? Všestrannost je v tomto oboru klíčem úspěchu, a proto je velmi důležité využívat prvotřídní fotografie.

Prvním krokem k vytvoření portfolia je nalezení těch pravých fotografů. Nikdy nenajímejte jen jednoho fotografa na zhotovení celého vašeho portfolia, protože budete potřebovat, aby se ve vaší knize střídaly různé styly a perspektivy.

A jestli chcete fotografovi zaplatit za to, aby vám udělal fotky, budete muset vyrazit na nákup. Pamatujte si, že najímáte vy je a že oni pracují pro vás, takže se nenechávejte vyvést z míry panovačnými fotografy. Prohlédněte si jejich práci a prohlédněte si je.

Pokud se vám nezdají, slušně odmítněte a pokračujte v pátrání. Doporučuji, abyste na svých prvních a druhých zkušebních fotografiích neutráceli víc než 300 dolarů. Stále ještě svůj vzhled a styl, kterého chcete dosáhnout, budujete. V budoucnu bude na další fotografování času dost.

Ve oboru fotografie, jako v každé jiné službě, dostanete to, za co jste zaplatili. Práce s omezeným rozpočtem znamená vzhled s omezeným rozpočtem, zatímco profesionálnější image vyžaduje práci stylisty a maskéra a navíc trošku větší snahu ze strany fotografa. I když je cena podstatné hledisko, je vždycky lepší snažit se spíš o image, která vás vyčlení z davu, než o sériovou image, která vám bude na nic.

Když budujete své portfolio, je vaším cílem řada fotografií, které ukážou celý rozsah vašeho vzhledu, od nevážného přes sportovní až po sofistikovaný. Jestli chcete pracovat na mezinárodním trhu, budete se snažit o něco odvázanějšího a troufalejšího, než když směřujete na domácí trh.

Také nezapomínejte na to, že některé agentury preferují určitý vzhled. Portfolio pro Německo bude vypadat jinak, než portfolio pro Francii. Když připravujete své portfolio, bude rozhodujícím faktorem regionální trend a styl.

VAŠE PORTFOLIO JSTE VY

Účelem portfolia je ukázat klientovi, jakou práci jste schopní odvést. Rozhodně nechcete omezit svou prodejnost tím, že budete mít moc úzký záběr stylů, ale zároveň se musíte vyhnout tomu, nastavovat hranice svých schopností používáním příliš mnoha divadelních a přehnaně vyumělkovaných fotek. Fotky by měly pravdivě vypovídat o vašem skutečném vzhledu.

Ať již fotíte ve studiu nebo v exteriéru, nejdůležitější je, abyste vypadali přirozeně a uvolněně. I když jste nervózní, musíte působit zcela sebevědomě. Když začínáte, cítíte se ztuhle a nervózně, ale po nějakém čase se uvolníte a začnete být lepší a lepší. Nakonec se to pro vás díky dostatečné praxi stane naprosto přirozenou záležitostí.

Při každém focení se o sobě dozvíte něco nového. Zkušenost vám ukáže, že děláte pokroky a promítne se ve vaší sbírce kontaktů. Pokaždé, když uvidíte něco jiného a lepšího naučíte se novým technikám.

Než začnete pracovat na svém portfoliu, je důležité znát nějaké základní pózovací techniky, aby bylo zaručené, že focení proběhne hladce a efektivně. Trénujte si pozice před zrcadlem. Naučte se pózu, kterou chcete předvést dopředu, protože někdy rozdíl mezi skvělým záběrem a dobrým záběrem je znalost pózy, kterou chcete zachytit. Je-li to možné, pokuste se fotografovi na příkladu ukázat, čeho chcete dosáhnout, a potom na tom společně pracujte.

Nezapomínejte, že sebevědomí vytváří samo o sobě unikátní energii. Reagujte na fotoaparát, skamaraďte se s ním a on potom zachytí náladu, kterou se pokoušíte vyjádřit.

PO FOCENÍ

Asi týden po focení obdržíte kontakty nebo diapozitivy a začnete sestavovat portfolio a Sed kartu. Pokud máte agenta, vždycky si vyžádejte jeho kvalifikovaný názor, a pokud ho nemáte, zeptejte se na názor fotografa.

Objednejte si jen ty printy, o kterých si myslíte, že nejlépe charakterizují váš vzhled, a pokuste se vybrat různorodé záběry.

Vaše portfolio by mělo obsahovat jen ty nejtržnější záběry, mělo by začínat vaší nejsilnější image, prostředek by měl být vyhrazen té nejslabší, a konec patří vaší druhou nejsilnější polohou. Konec portfolia je nejlepším místem, kam přidat jakékoli výstřižky, protože to udělá důležitý dojem, jak vlastně vaše práce v praxi vypadá. Je dobré koupit si na portfolio ty nejdražší desky, jaké si můžete dovolit, protože kvalita je synonymum profesionality.

S vašimi zkušebními fotografiemi začnete sestavovat svojí Sed kartu. Vaše Sed karta je možná vaším nejdůležitějším nástrojem, protože ta po vás po pohovoru zůstane. Vždycky si kartu nechte vyrobit profesionály, protože pak budete s výsledky spokojenější.

MALÉ VAROVÁNÍ

Je ještě jedna věc, které byste si v tomto byznysu měli být vědomi. Přesto, že existuje mnoho legitimních hledačů talentů, agentur, škol a fotografů, existuje ještě více podvodníků, lumpů, lhářů a naprostých fušerů.

Jste-li začátečník bez zkušenosti, budete pro vás zatraceně těžké rozpoznat skutečné umělce od podvodníků a legitimní agenty od falešných. Vaše touha stát se modelem/modelkou, spolu s absencí zkušenosti a znalostí, z vás činí výborný objekt pro tyto spekulanty, kteří se pakují na vaší zranitelnosti.

Ani vteřinu nepochybujte o tom, že do takových bezohledných lidí narazíte i v České republice, protože číhají všude a jsou připraveni zneužít vašich snů stát se modelem/modelkou. Vyhněte se těm, kdo vám nabízejí, že se za malý poplatek "postarají" o vaši kariéru, protože ti vám práci neseženou. Legitimní agent vydělává jen tehdy, když vyděláváte vy, a proto se vynasnaží, aby jste dostali práci, na kterou máte.

Pracujte jen pro známé agentury ve vaší oblasti a buďte připraveni na nutnost navštívit je osobně. Průmysl modelingu neprobíhá korespondenčně.

Může se vám stát, že vás na ulici někdo zastaví a zeptá se vás, jestli jste model/ka. Bude tvrdit, že je fotograf, agent nebo vydavatel a že vám za zanedbatelný poplatek sežene práci. Pozor pozor, právě se na vás chystá bouda.

V novinách pořád dokola uvidíte inzerát, který zní zhruba takhle: "Hledá se nový talent pro focení, katalogy, TV a komerční práci. Výborná odměna - netřeba žádná zkušenost ani portfolio." Talentové agentury mohou někdy i mít licenci, vy se ale radši těmto podvodníkům vyhněte. Proč si myslíte, že hledají lidi bez zkušeností? Protože kdyby jste byli zkušení, poznali byste, že jim jde o to vás oškubat.

A vy víte, že tohle je velice nejistý způsob jak jako profesionální model/ka dostat práci, protože profesionál musí projít zavedenými cestičkami, aby se uchytil. Někteří agenti, naháněči a fotografové hledají nové talenty každý den. Velice zřídka si ovšem řeknou o vaše telefonní číslo.

Ti praví vyjádří zájem o vaší osobu, dají vám svojí vizitku a zbytek nechají na vás. Pokud máte chuť a motivaci, vyhledáte je nebo jim zavoláte, ale napřed si zjistíte, co jsou zač a jakou mají pověst.

Vyhněte se agenturám, které se vám pokoušejí prodat výrobky nebo služby, které ve skutečnosti nepotřebujete nebo které vyžadují mastné poplatky, protože ty peníze nikdy nedostanete zpátky, když vám tato agentura nebude schopná najít práci.

Některé z nich vás dokonce mohou nutit, abyste používali jejich fotografy za cenu, která je zhruba dvojnásobkem toho, zač pracují legitimní fotografové, a s výsledkem, který má ubohou nebo spornou kvalitu.

Také si dejte pozor na agentury, které se specializují na výstavy, konference a přehlídky spodního prádla. Často jim víc jde o to nabídnout společnost nebo eskortu svobodným mužům, kteří na těchto konferencích nebo výstavách pracují. Nikdy nepodepisujte prázdnou smlouvu a zastavte se, když se vás někdo pokouší rychle nahnat do podepsání smlouvy s tím, že se jedná o "časově omezenou nabídku" nebo "skvělou příležitost".

I od legitimních agentů si všechny sliby a ujištění nechejte napsat na papír. A hlavně buďte opatrní. Je to krutá profese, i když vás dokáže velice naplnit a uspokojit. S tou pravou kombinací hrdosti, dovednosti, sebevědomí a zapálenosti se vám to podaří.

Hodně štěstí.


- Fotografování Jeffree Benet
Cold Weather, Hot Deals - Get $40 off hotel bookings

Naše mise

1. Chcete-li si myslíte
Uděláte-li si lidé myslí si myslí, budou tě miluju. Pokud jste opravdu si myslí, budou vás nenávidět.
2. Sdělit světu pravdu
Když si jen říct pravdu, začnete vydělávat důvěru, jako novináři, naším posláním je říkat pravdu.
3. Aby se budete smát
Chceme, aby se budete smát, smích, úšklebek, škleb, nebo úsměv, když se snažíme najít vzhůru života ve vší zla kolem nás.
Think Magazine is a grenade in the lap of journalism!

_ The Economist

 

Name Day/Svátek

Yesterday : Soňa Today : Taťána Tomorrow : Arnošt After tomorrow : Kvido

 
Deph po padesáti číslech
Ondřej Skalický Deph a Žaneta Hučíková

Ne, ne, ne, nebudeme zde probírat Dephovy sexuální výkony, jde ná [ ... ]

S Nikkitou nejen o barvách...
Jarka Fricová Nikkita

Nikkita je módní návrhářka. Má za sebou už desetiletou praxi. Pracovala na divadelních kost [ ... ]

Trpí Irvine Welsh komplexy?
Jarka Fricová Irvine Welsh

Hodně z vás asi zná film nebo knihu Trainspotting od skotského autora Irvina Welshe. Nedávno b [ ... ]

Mužské choutky v Čechách
Joe Bodia Mužské choutky v Čechách

Co říká českým mužům porno? Nejlepší odpovědí vám nejspíše bude ta vaše. Avšak pokud [ ... ]

Už žádná ignorovaná varování...
Rosťa Hedvíček

Včera, 9. října 2001, jsem se díval na Billa O'Reillyho, jak se ptá Newta Gin [ ... ]

Víkend u Krišny
Tomáš Partl Hare Krišna praha

Stojíte na ulici a na jednou slyšíte zvonění chřestítek a rytmické dunění bubnů. P [ ... ]

Umělec měsíce: Honza Blažíček
Eva Kolářová Honza Blažíček

Kdo to vlastně je?

S krásou do boje! Aneb jak nalíčit past (či obliče...
Augustýn Krátký Modelka: Žaneta Hucikova, Fotky: Michal Pavlásek

I když je nové tisíciletí teprve batolátko, jasně nám sdělil [ ... ]

Drsná pohlednice z Walesu
Tomáš Lachman

Caradog Prichard: Za úplňku (Volvox Globátor 2001)

KOSHEEN - Resist
Vlastimil Beránek KOSHEEN - Resist

Bristol je jedním z nejdůležitějších měst pro vývoj britské h [ ... ]

Profil osobnosti: Niké Papadopulosová
Jen Maxa Niké Papadopulosová

Nedokážu si představit že bych jen natočila film a pak už do něj [ ... ]