Throwing Muses

Throwing Muses
Pin It

Když vůdčí osobnost skupiny Throwing Muses Kirstin Hersh začala ve věku čtrnácti let psát písně a dala dohromady skupinu, nebyla žádnou průměrnou puberťačkou z předměstí, která sepisuje popěvky o klucích a sní o tom, jak by to bylo super, stát se slavnou.

Její tvůrčí nápady přicházely ve formě halucinací a obrazů, o kterých si myslela, že jsou skutečné - "Necítila jsem rozdíl mezi dojmem z písničky a tím, co prostě vystupovalo ze zdi." K. Hersh, která už několik let předtím hrála na kytaru, začala tyto vize vyjadřovat formou písní, ve nich také objevila svůj oslnivý hudební talent, který ze Throwing Muses nakonec udělal jednu z nejvlivnějších kapel.

V polovině osmdesátých let opustili Throwing Muses svůj domov na Rhode Islandu a vydali se hrát do bostonských klubů. K. Hersh byla objektem hodným pozornosti... zvláštně přesvědčivá, stejně jako její hudba - dítě s miminkovským obličejem, kterému se před břicho vzedmuté těhotenstvím houpala kytara.

Zpívala jako dítě rozervané nočními můrami a křehké melodie náhle střídala s divokými výlevy frustrace a bolesti. Nekonvenční hudební styl - řinčivý rámus waltzových kytar a ekcentrické breakbeaty bez jakéhokoli základu v tradičním veršovaném refrénu, jak to známe ze struktury popových písní - udělal z této kapely undergroundovou senzaci.

I když hlučný a nespokojený tón jejich hudby nevyhnutelně přilákal davy posedlých fanoušků, kteří kapele vnucovali svůj vlastní popis tmavých démonů, Throwing Muses se nikdy nestali klasickým poslem pubertálních ukřivděnců. Jejich hudební přístup pramenil z nevinnosti - hráli to, co slyšeli.

"Hodně jsme tomu, co jsme dělali, věřili, takže jsme prostě předpokládali, že se to bude líbit," říká bubeník David Narcizo. "Byl to naivní druh předvádění. Neměli jsme ponětí o businessu, penězích nebo image, prostě jsme jenom cítili, že každý bude mít radost, až tohle uslyší."

Throwing Muses měli dost selského rozumu, aby si uvědomili, že americký label by neuměl dělat promo kapele, která nemá žádného komerčního předchůdce. V roce 1986 se Throwing Muses stali první americkou kapelou, která podepsala smlouvu s mocným britským nezávislým labelem 4AD - spojení, které bylo z mnoha stránek dost podivné, ale osvědčilo se.

"Neměli jsme se všema těma temnýma anglickýma kapelama nic společnýho (ty v té době takové kapely určovaly zvuk 4AD). Byli jsme úplně mimo kontext," říká K. Hersh. "Hráli jsme vpodstatě hardcore country, ale asi to znělo dost strašidelně, jako opravdu strašidelná country kapela."

Jejich debutová deska u 4AD, pojmenovaná Throwing Muses, je vynesla na obaly tak známých britských časopisů jakými jsou NME a Melody Maker a udělala z nich v Evropě super hvězdy. Jako importovaná kapela si upevnili status undergroundových symbolů i doma, což vyvolalo důstojnější nabídky od amerických vůdčích labelů. V roce 1987 podepsali Throwing Muses smlouvu se Sire Records a vydali řadu alb, které se od sebe odlišovaly osobitou náladou a hudebním přínosem, ale stále si udrželi nenapodobitelnou upřímnost a originalitu svého zvuku.

I když kapela prodělala ve svých řadách několik změn (v roce 1990 z Muses odešel basista Leslie Langston a oženil se; nevlastní sestra Hersh, Tanya Donnelly se vydala svojí vlastní cestou a založila v roce 1991 skupinu BELLY), stále si udržela přízeň jak nestálého britského tisku, tak skupiny náruživých amerických fanoušků. Kristin Hersh, dnes osmadvacetiletá matka dvou chlapečků a vyzrálá umělkyně z předních labelů, nikdy neztratila svoji schopnost naslouchat inspiraci jako hmotnému celku. Démoni v hlavě ji nezabili, ale posílili ji. Z prvotních bláznivých vokální akrobacií vyzrál její hlas do vznešené krásy. Její jednoduchý a úžasně mocný poetický styl je podivněji citlivější, než kdykoli předtím.

Cold Weather, Hot Deals - Get $40 off hotel bookings

Naše mise

1. Chcete-li si myslíte
Uděláte-li si lidé myslí si myslí, budou tě miluju. Pokud jste opravdu si myslí, budou vás nenávidět.
2. Sdělit světu pravdu
Když si jen říct pravdu, začnete vydělávat důvěru, jako novináři, naším posláním je říkat pravdu.
3. Aby se budete smát
Chceme, aby se budete smát, smích, úšklebek, škleb, nebo úsměv, když se snažíme najít vzhůru života ve vší zla kolem nás.
Think Magazine is a grenade in the lap of journalism!

_ The Economist

 

Name Day/Svátek

Yesterday : Soňa Today : Taťána Tomorrow : Arnošt After tomorrow : Kvido

 
Podprsenku jsem začala nosit od desíti let
Fatin Nazmin Podprsenku jsem začala nosit od desíti let

Bylo to ponižující. Byly tu ty... VĚCI, které trčely dopředu a vc [ ... ]

Zase něco novýho: Martin Fořt
Eva Kolářová Martin Fořt

Spojením dvou prvních slabik jeho jména a příjmení se dobereme názvu hudební agen [ ... ]

Jsme sami? Nemluví na nás? Neposlouchají nás?
Jeffree Benet Jsme sami? Nemluví na nás? Neposlouchají nás?

The Search for Extraterrestrial Intelligence (Pátrání po mimozemské civilizaci) je hledáním,  [ ... ]

Hele 03 - Slova redaktora
2017-05-28 18:28:07 Slova redaktora

Konečně! Jsou pryč pochmurné dny zimní a přichází opravdové jaro.

Sarajevo - Ještě víc světla!
Petr Ferenc město Sarajevo zničené válkou

Craig Alan West je maliř žijící v Sarajevu, kde se snaží zachycovat své dojmy z nedávné vá [ ... ]

Pánský průvodce dárkovými balíčky
Jeffree Benet Pánský průvodce dárkovými balíčky

Pánové! My vás dobře známe. Umíme si představit, jak sháníte dárek na poslední chvíli. [ ... ]

Tribal Drift Pražský Adventure
Pavla Machálková

Australskou kapelu Tribal Drift snad není třeba představovat. Do Prahy přijeli v rámci [ ... ]

PRAVDA JE TAM VENKU: Agentura Hedonix
Hedonistům naslouchala Efka Kolářová PRAVDA JE TAM VENKU: Agentura Hedonix

Lidičky z Hedonixu jsem poznala při rozhovoru s DJem Incognitem, jejich residentem, kter& [ ... ]

Americká historie X
Michael KyselkaAmerická historie X

Americká historie X Je těžké sledovat titulky k filmu Americká historie X, aniž by si člově [ ... ]

Akta X: Boj s budoucností
Joe Bodia Akta X:  Boj s budoucností

Steven Spielberg nám lhal. Mimozemšťané nejsou naši přátelé. Muži v černém, kteří kolab [ ... ]

Woodstock: V autě uprostřed půl miliónu lidí
Jarka Fricová Woodstock 1969

Byly tři hodiny v noci, 11. srpna 1969. Ležel jsem na pryčně v baráku B u  [ ... ]

Marie Formáčková - Génius není doma, nechte vzkaz!...
Michael KyselkaMarie Formáčková - Génius není doma, nechte vzkaz!

Neštěstí nechodí po horách, spíše po lidech. Jestli [ ... ]