Gang-ala-Basta

Gang-ala-Basta
Pin It

S názvem Gang-Ala-Basta, novým projektem na domácí hudební scéně, jste se doposud mohli seznámit pouze během jejich několika málo koncertních vystoupení.

Asi hodně českých kapel jim závidělo, když tato začínající formace vystoupila letos v září v pražské Sportovní hale jako předkapela bristolských triphopových hvězd Massive Attack.

Gang-Ala-Basta sami označují svou za "trip rock" a vzhledem k současné koncertní podobě hudby Massive Attack spojující triphopové rytmy s rockově laděnými kytarami nebyla volba této předkapely od věci.

S vydáním prvního EP u malé firmy KaB Music Gang-Ala-Basta rozjíždějí intenzivnější koncertní činnost - ambice mají dle svých výroků hodně veliké. Ovšem Gang-Ala-Basta se do povědomí hudební veřejnosti nezapsali jen jako předskokani Massive Attack, ale také jako kapela "dětí slavných muzikantů".

Skutečně, tři ze šesti členů skupiny se můžou honosit známými muzikantskými příjmeními.

S prvotním nápadem založit tuto kapelu přišel Michal Pavlíček jr., který na rozdíl od svého slavného otce dal před kytarou přednost bicím a samplerům. Obdobně známá jména nesou baskytarista Adam Stivín a kytarista Milan Broum jr. Post zpěvačky obsadila Nicole Chybová, na klávesy hraje Lukáš Michal a druhým kytaristou je Jan Tulenko.

Je nutné dodat, že označení za kapelu děti slavných všichni její členové bytostně nesnášejí. Jak o tom ostatně mluví v následujícím exkluzivním rozhovoru, kterého se vedle Milana Brouma jr., Michala Pavlíčka jr. a Nicole Chybové zúčastnil také jeden ze dvou producentů kapely Tomáš Šlechtický.

THINK: Několik potomků známých muzikantů v jedné kapele, to byl při jejím zrodu úmysl nebo pouhá náhoda?

PAVLÍČEK: ,,To nebyl v žádném případě úmysl. Nápad postavit tuhle kapelu jsem měl už dávno, chtěl jsem zformovat projekt, ve kterém bych prosadil svý hudební pojetí: kombinaci samplů a živých muzikantů.

Nejdřív jsme u toho byl jen s Lukášem, našim klávesákem, po různých nezávazných setkáních v klubech a barech se k nám postupně přidali Milan, Adam a další členové kapely. Takhle nějak fungujeme přibližně osm měsíců. Jen zpěvačka Nicole přišla teprve před třemi měsíci."

BROUM: ,,V této kompletní podobě jsme odehráli vlastně jen čtyři koncerty...A jeden z nich rovnou jako předkapela Massive Attack..."

ŠLECHTICKÝ: ,,To jsme se dozvěděli vlastně až na poslední chvíli. Dlouho nebylo jasné, jestli si Massive Attack přivezou vlastní předkapelu nebo se bude vybírat z domácí scény."

PAVLÍČEK: ,,Nakonec jsme měli to štěstí zahrát si před nimi právě my. Hrát před takovými hvězdami se každému nepoštěstí."

THINK: Na plakátech stojí pod vaším názvem specifikace "triprock". Můžete tento termín trochu více rozebrat?

PAVLÍČEK: ,,Jak už jsem říkal, zajímá nás kombinace živých muzikantů s moderními elektronickými postupy. Myslím si, že to má velkou budoucnost. U nás s tím začali před pár lety Liquid Harmony a Ohm Square a teď se to v Praze podle mě rozjede ještě ve větší míře."

BROUM: ,,Ale není to jen trip hop s rockem, v naší hudbě jsou také prvky ambientu a dalších stylů."

PAVLÍČEK: ,,Jsou to takový ponurejší deprese (smích)."

THINK: Je prolínání těchto stylů výsledkem odlišného nazírání na věc každého z vás?

PAVLÍČEK: ,,Ne, tak to není. Já poslouchám, jak rockově pojatý věci, tak elektroniku..."

THINK: Tak jinak, chodíte radši na house party nebo rockové koncerty?

BROUM: ,,Když je to kvalitní, tak je mi jedno k jakýmu stylu to patří."

CHYBOVÁ: ,,Já teda na rockový koncerty nemusím. Takovým obdobím už jsem si prošla a teď chodím mnohem radši na party. Techno, jungle, drum'n'bass, to je to, co mě baví."

THINK: Jak je to s autorstvím skladeb?

PAVLÍČEK: ,,Když jsem dával kapelu dohromady, měl jsem už připravený nějaký materiál, ale finální verze skladeb jsou záležitosti celé kapely."

THINK: Neobáváte se, že na kapele ulpí stigma slávy některých vašich otců?

PAVLÍČEK: ,,Hele, rodiče jsou úplně v pohodě, ale lidi, co o tomhle pořád mluví nás štvou. Jo, uznávám, že to má svý výhody, mít tátu muzikanta, ale má to taky svoje nevýhody."

BROUM: ,,Možná nám to některý lidi nebudou věřit, ale naši rodiče dlouho ani nevěděli, jakou hudbu vlastně děláme. Tu pořádně slyšeli, až když jsme je pozvali na náš koncert do Roxy. Rádi si poslechneme hudbu našich otců, ale není pravda, že by to na tvorbu naší kapely mělo nějakej přímej vliv."

THINK: Vydali jste první ípíčko, odehráli první koncerty...kam směřují vaše ambice?

PAVLÍČEK: ,,Tohle EP mělo původně vyjít jako demo, ale když jsme na něm pracovali, rozhodli jsme se ho vydat oficiálně. Na jeho nahrávání a mixování se podílel také Dušan Vozáry. Křest proběhl 14. října v Roxy za účasti Davida Kollera.V obchodech se objeví díky distribuci Indies Records. Samozřejmě zkoušíme terén u velkých gramofirem, samozřejmě chceme vydat debutové album. Uvidíme, jak se to vyvine.

Ale nechceme zůstat lokální kapelou, chceme, aby naše hudba byla srozumitelná i v cizině. Máme rozjednané vystoupení po klubech a festivalech v Holandsku a Anglii. Na druhou stranu chceme dělat hudbu tak, aby nás to těšilo. Abychom byli spokojení sami se sebou."


- www.gangalabasta.com
Cold Weather, Hot Deals - Get $40 off hotel bookings

Naše mise

1. Chcete-li si myslíte
Uděláte-li si lidé myslí si myslí, budou tě miluju. Pokud jste opravdu si myslí, budou vás nenávidět.
2. Sdělit světu pravdu
Když si jen říct pravdu, začnete vydělávat důvěru, jako novináři, naším posláním je říkat pravdu.
3. Aby se budete smát
Chceme, aby se budete smát, smích, úšklebek, škleb, nebo úsměv, když se snažíme najít vzhůru života ve vší zla kolem nás.
Think Magazine is a grenade in the lap of journalism!

_ The Economist

 

Name Day/Svátek

Yesterday : Soňa Today : Taťána Tomorrow : Arnošt After tomorrow : Kvido

 
Kvalita versus množství
Emma Goldman Emma Goldmannova

Kdybych měl jedním slovem shrnout tendenci naší doby, řekl bych Kvantita.

Krátká historie rtěnky
Anna Koslová Krátká historie rtěnky

Jste-li dívka, pak ten nejlevnější způsob, jak vlastnit výrobek známé design [ ... ]

SONIC YOUTH - A Thousand Leaves
Keith Kirchner SONIC YOUTH - A Thousand Leaves

Pamatuji se, že jsem Live At Leeeds od Who poprvé slyšel v roce 1979.

Není to snadné být kráva v Evropě
Make a Moodycow happy!

Mimo Indii je to docela těžké být kráva.

JAZZ EFTERRÄTT - Nakousnuto
Michael Kyselka JAZZ EFTERRÄTT - Nakousnuto

Ano, ano, all that jazz. Ale už to dnes není o swingu, jako spíš o funku. A kd [ ... ]

Clockhouse: Budoucnost je avantgardní
Eva Kolářová C&A obchod na Václavském náměstí v Praze

Mladá móda je zpupná, drzá a provokativní. "Clockhouse" je to pravé pro ty, kteří  [ ... ]

Hypnóza v džugli předsudků
Ryška Hypnóza v džugli předsudků

Hypnóza je způsob léčení, při kterém léčitel využívá uměle vyvolaný stav zvýšené su [ ... ]

Notes from Prague Six
Alexander Zaitchik

In a recent article, I expounded rather heatedly on the villainous nature of NATO lawlessness and le [ ... ]

Něco málo o... DJ Bass
Eva Kolářová DJ Bass

Think se ptá: Dá se styl Tvého hraní zakrabičkovat?

Vizuální verbalizace Roberta Williamse
Steven Cerio Self-Portrait with Extraneous figments 1997 Oil on canvas 30 x 36 Tony Shafrazi Gallery, New York

Dámy, ostré sváry a silná auta...

Sametový zlatý děl (Velvet Goldmine)
Jarka FricováSametový zlatý děl (Velvet Goldmine)

Sametový zlatý DEL (Velvet Goldmine) Sametový zlatý děl Todda Haynese začíná titulkem, ve  [ ... ]

Pink Moon
Keith Kirchner Charlie One, Ohm Square

Co se stane, když smícháš spoustu Jacka Danielse, lehký marlbora a surrealistickou atmosf [ ... ]