TušeníTvoje auto právě nevoní!

Rant

article thumbnail Někdo, kdo používá osvěžovač vzduchu ve svém bytě na tom musí být pěkně bledě... podívejme se na to takhle: Většinou se plechovka osvěžovače vzduchu nechává na toaletě,...
+ Full Story

MuzikantiPink Moon

Keith Kirchner

article thumbnail Co se stane, když smícháš spoustu Jacka Danielse, lehký marlbora a surrealistickou atmosféru kavárny Pink Floyd, k tomu přidáš slavičí hlas brzy mezinárodně uznávaných Ohm...
+ Full Story

More Articles

Z našich stránek

Právě připojeni - hostů: 36 

Kdo je online

Svátky:_včera 2014-07-24 : Libor dnes 2014-07-25 : Kristýna zítra 2014-07-26 : Jakub pozítří 2014-07-27 : Anna
Rozhovor s Saši Gedeona
Lidé - Umělci
Napsal uživatel Eva Kolářová
PDF
Tisk
Email

Sasa GedeonSaša Gedeon Narodil se v roce 1970 v Praze, ale jelikož jeho maminka je Slovenka, žil do svých čtyř let na východním Slovensku u Prešova.

Po té se přesunul do Kladna, kde vystudoval základní školu a gymnázium. V té době se stále více a více zaobíral myšlenkou – co bude dál?
„Vždy jsem byl humanitně založený. Měl jsem rád sloh a kreslení.

Pokoušel jsem se psát povídky, dokonce některé publikovali v tehdejších periodikách." Později si uvědomil, že z ani jednoho nic nebude. „Je to sice moc hezké, ale nejsem ani malíř, ani spisovatel. Tak mě napadl film."

Již v druhém ročníku gymnázia natočil možná trochu podivně stylizovaný černobílý film Schody. Tento krátkometrážní snímek, který předložil k přijímacímu řízení na FAMU, byl natočen v havířské čtvrti v Kladně. Ve své ponuré atmosféře dává průchod zamyšlení nad láskou - rozchodem i návratem. Po dokončení střední školy byl přijat na obor filmové a televizní režie. „Chtěl jsem zjistit, o co vlastně jde. Co po člověku chtějí a jestli na to vůbec mám."

Studovat FAMU znamenalo žt v Praze, kterou zatím znal jen ze školních výletů - návštěv ZOO, Matějské poutě a Karlova mostu, což bylo pro něj velkým šokem. Ale také zjištění, že tato škola člověka pěkně zkrouhne nebo nastartuje.Talentovaného jedince leckdy docela zničí a polotalentovaného kolikrát dobře usměrní do výrobního procesu tak, že se pak může zabydlet na teplém místečku v televizi a natáčet napřlklad televitní inscenace.Záleží na jedinci, co si ze školy vezme. Sašovi dala možnost natáčet filmy - naučit se svou profesy. „Rozhodně není pro lidi s malou vůlí, kteří nemají vytrvalost. Člověk musí vydržet a být přesvědčen až k vlastnímu sebezničení".

V prvním ročníku natočil dva snímky. Blátošlap - třinácti minutový dokument o vesnickém pobudovi, jenž je ztvárněn jako crazy figura - smutná i veselá, za který obdržel třetí cenu na Festivalu mladého filmu Forum Bratislava 91. V jeho druhém dokumentu měl figurovat výrobní postup - od jeho počátku až do konce.

Saša si pro svůj chronologický dvouminutový snímek vybral rasovnu na kuřata v Libuši, přesněji speciální linku, na jejímž začátku se připevní kuře, které se po 120 sekundách cestování holandskou linkou změnilo v paštiku. Tento smutný úděl zvířete natočil zpětným chodem, takže výsledkem byla konstrukce živého kuřete z hnědé hmoty. Dalším krátkým filmem byl hraný snímek Zkouška (cena Pavla Juráčka 91) a inscenace Vajíčko (cena Českého literárního fondu 1991).

* Dramatický zlom nastal ve druhém ročníku. Při natáčení ateliérového cvičení, které probíhalo v hostivařských ateliérech, se Saša nechal inspirovat obdobím padesátých let. Zavřeno pro rodinný smutek,jak se deseti minutový snímek jmenoval, obdržel několik uznání a cen. Mezi ně patřila i hlavní cena „The Best Drama" na festivalu F.F.I.C.S. v Tokiu, jenž byla spojena i s finanční odměnou.

Ta později umožnila, alespoň z části, natočit jeho zatím nejslavnější celovečerní hraný film - Indiánské léto, na kterém spolupracoval s Českou televizí, pedevším s Čestmírem Kopeckým. Indiánské léto se stalo jedním z nejúspěšnějích filmů roku 1995. O rok později absolvoval FAMU a stal se režisérem. Již v té době věděl, že se chce pokusit jít svojí vlastní a individuální autorskou cestou.

Pokusil se odstartovat dosti vyhraněný způsob v české kinematografii, čímž je zpracování vlastního námětu, napsání scénáře a teprve potom samotná režie. Tedy od inspirace ke konkrétnímu výsledku. Tímto způsobem pracoval na svém novém filmu Návrat idiota, přičemž od prvotního nápadu k premiéře 25.února, uběhnou dva roky.

Jeden z nejúspěšnějších režisérů a scénáristů generace individualistů, jehož fimy jsou spojovány s poetikou šedesátých let...

„V synopsi k tvému novému filmu jsem se dočetla: Olga miluje Emila. Emil miluje Annu. Anna miluje Roberta. Idiot miluje všechny. Kdo miluje Idiota? Sašo můžeme si o filmu chvilku povídat?" „Příběh je vymyšlený, ale hlavní postava není můj nápad. Pochází od F.M. Dostojevského, který takto nazval svého absolutně dobrého a absolutně krásného antihrdinu, knížete Myškiva. Jenže my jsme zjistili, že v dnešní době se ta kniha nedá udělat jako film.

Od začátku šlo o příběh ze současnosti a musela vzniknout naše verze Idiota. Je to chlapík, který je čistý a bezelstný, vrací se odkudsi z ústavu mezi své blízké, kteří o něm vůbec nevěděli. Postupně se zaplete do jejich složitých vztahů, se všemi soucítí a vše se ho dotýká. Octne se v milostném čtyřúhelníku a je docela bezradný - jak může pomoci jednomu proti druhému, když má oba stejně rád. V celém filmu nejde jen o Idiota. Jde spíše o to, zahlédnout všechny aktéry jeho očima. Film je taky hodně o holkách, z kterých se klubou mladé ženy a možná pro ně je nejvíce určen.

V hlavních ženských rolích dvou sester figuruje Táňa Vilhelmová a Aňa Geislerová. Každé z nich je více než dvacet a obě řeší vztah k mužům, milostné a partnerské zápletky, které v tomto období přichází. Táňa je spíše křehká a vnitřně obnažená, plná citu. Zatím co Aňa hraje postavu, kteá je již rafinovanější, umí své emoce lépe kontrolovat - je dospělejší. Roz­hoduje se, kterým směrem půjde a ke kterému muži se přikloní.

Nechová se již spontánně, jako nějaký puberťák. V dalších rolích hrají Jiří Macháček utajeného m­i­len­ce Ani Geislerové a Jirka Langmajer, pro kterého byla role, nadneseně řečeno, filmovým comebackem. Hraje takového namyšleného frajírka a je naprostým protipólem ‘čistého’ Idiota. Jak už z toho všeho vyplývá, vznikají ve filmu různé propletence a milostné mnohoúhelníky, spousta napětí i absurdních komických situací. Film sestavený z pestrých mezilidských skečů.

A jako kontrast k těmto citovým zraněním a kolizím vztahů je všudypřítomný Idiot. Člověk odnikud, který nemá žádné bariéry a každému rozumí. Dokonce jim rozumí víc, než oni sami sobě, což ho také dokonale odzbrojuje." „Kde se Návrat idiota natáčel?" „Natáčel se všude možně po republice, například v předměstí Trutnova, v Plzni a Brně, interiéry v Praze…, ale to není tak podstatné. Nám šlo o to, vystihnout i náhodným výběrem prostředí, tu zvláštní atmosféru svátečního mezičasu - období mezi Štědrým dnem a Silvestrem, kdy jsou všichni poněkud zjitřelí a citlivější. Uprostřed toho svátečního klidu a pohody, se prozradí nevěry a utajené lásky, dojde k různým citovým explozím. Příběh vrholí o silvetrovské půlnoci pod širým nebem na němž třaskají rachejtle ohňostroje." „Je těžké v dnešní době natáčet fim?"

„Je to stále těžké, přestože podmínky jsou vlastně poměrně slušné. O tom také svědčí množství debutů , které stále vznikají. Pro to, aby film mohl skutečně vzniknout, je zapotřebí získat podporu státního grantu a České televize. Pokud se oběma těmto subjektům zalíbí scénář a dají mu finanční i výrobní podporu, je tu velká šance, že film vznikne. Ale potom je ještě potřeba, zaopatřit celý projekt z organizační stránky, což také není snadné."

scena of Idiota „Jak jsi vybral natáčecí štáb?" „S producentem Petrem Oukropcem jsem se seznámil již na Indiánském létě. Už tenkrát mně vytrhl trn z paty a pomohl z absolventského snímku udělat celovečerní debut. Stali se z nás kamarádi a štáb jsme postavili z kamarádů nebo lidí, kteří nám byli sympatičtí.

Vznikla podobně nezávazná atmosféra, jako na Indiánském létě, takže jsme občas nevypadali příliš profesionálně. Věkový průměr štábu byl opět velice nízký a ti zkušení a seriózní se zase divili, že nás za tu techniku někdo pustil."

O důležitosti kulicha
Idiotův červený kulich - hlavní symbol a nejdůležitější rekvizita filmu - byl v průběhu natáčení velmi populární. Pro obyvatele podhorské obce Zásada, kde se štáb usídlil na několik týdnů, se stal doslova symbolem filmaře. Jak viděli červený kulich, už věděli, jaký cirkus zase v místní sokolovně vypukne. Jediný kulich byl zakoupen před natáčením v second handu a nebyla za něj náhrada. Po celou dobu natáčení byl proto opatrován jako oko v hlavě. Možnost, že by se ztratil, byla téměř tak strašlivá, jako kdyby se ztratil Pavel Liška, představitel hlavní role, který v kulichu odehraje téměř všechny extériérové scény. Krátce před dotáčkou se ale přihodilo to, čeho se všichni báli - neztratil se Pavel, ­­ale jeho kulich.

scena of IdiotaByl prostě příliš populární a vydal se svou cestou, nezávislou na osudu filmu, ve kterém ještě nedohrál. Producent Petr Oukropec dal proto uplést několik různých kulichů na několika místech, aby se pravdě­podobnost, že kopie bude odpovídat originálu, přiblížila jistotě.

Saša Gedeon jednotlivé kulichy podrobil velmi přísnému výběru. Výsledný kulich, určený nakonec pro Pavla, je sešitý z několika různých exemplářů. Několik dní po dotáčce se původní červený kulich našel.

Add a comment
 
Realita modelingů
Kariéra - Modelování
Napsal uživatel Jeffree Benet
PDF
Tisk
Email

modelka a pracovnik v foto atalierSvět modelingu je světem představivosti a iluze. Vy, model/ka, pracujete s týmem, který se skládá z fotografů, stylistů, maskérů a módních redaktorů, kteří se snaží vytvořit „svět fantazie“, kterým přesvědčíte spotřebitele o výhodách klientova výrobku ve srovnání s konkurencí.

Musíte kupujícího přesvědčit tak, že zatouží vlastnit nejnovější spotřebič, že si představí, že v oblečení, které máte na sobě vy, by vypadal stejně dobře, nebo že si představí radost z řízení toho nového luxusního auta.

Jedná se sice o trh s představivostí a iluzí, ale překvapuje mě, kolik modelek/modelů nemá ponětí o tom, co vlastně ve skutečnosti modeling vyžaduje. Jestli si myslíte, že každý úkol bude jedna velká party, kterou okukují zvědaví okolostojící, a že všichni pracují v uvolněné atmosféře, pak budete ošklivě překvapeni. Vaší prací bude zůstat ve střehu a v pohodě, i když hodiny pracujete pod horkými fotografickými reflektory. Musíte se postarat o to, aby oblečení vypadalo přirozeně, i když je na vás našpendlené a naaranžované a i když musíte zaujímat obtížné pozice, které mají vypadat náhodně a nenuceně. Budete znovu a znovu opakovat stejné pozice a gesta a pokoušet se získat dokonalý záběr pro kreativního šéfa, který někdy nemá sebemenší představu, o co mu vlastně jde.

S lidmi, se kterými budete pracovat může být těžké vyjít, můžou být temperamentní nebo vyloženě nepříjemní. Někdy budou přesně vědět, co chtějí, a vybudete muset udělat to, co se po vás chce, ale někdy ne­budou mít žádnou představu, o co jim jde, a nedo­stanete od nich žádné instrukce. A jelikož riskují svojí kariéru, je možné, že když se něco nebude dařit, právě vy budete příjemce jejich frustrace a vzteku.

Pokud chcete pracovat jako model/ka nebo komerční herec/herečka, musíte se vytrvale snažit. V tomto oboru neexistuje okamžitý úspěch. Neexistují návody na to, jak prorazit, a žádný konkrétní člověk vám nepomůže dostat se na vrchol. „Neobjeví“ vás v kavárně, na ulici ani v soutěži krásy.

MUSÍTE na tom pracovat. S absolutní dis­ciplínou. Bude toho hodně, co se budete muset naučit a sami budete muset čelit požadavkům tohoto povolání.

Svět modelingu je světem intenzivní frustrace, soutěživosti a radosti. Nabízíte ten necennější výtvor, jaký máte - sebe. Nebuìte zklamaní, pokud vás odmítne nějaký agent nebo klient, protože jejich rozhodnutí je vždy založeno na osobní interpretaci jejich potřeb. Neberte si odmítnutí osobně, to by vás jen odradilo od dalších pokusů. Musíte umět přijímat facky a učit se z každého kroku ve vaší kariéře. Když se o byznysu naučíte všechno, co můžete, budete příště ve výhodě. A pamatujte si, že profesionál se z vás stane, když budete placeni za to, co děláte, ne za to, jak se komu vyplatíte.

 

Pojmy a dernice:

Zaber na hlavu - detailni fotografie hlavy a krku modelu/modelky

Sed karta - pojem se vztahuje ke karte (coz je v podstate prelozena stranka velikosti A4), ktera obsahuje radu zaberu na jedne strane a vase jmeno, vahu, vysku a miry, plus jmeno a telefonni cislo vasi agentury na te druhe. Karta byla pojmenovana po svem vynalezci Sebastianu Sedovi z agentury Parker-Sed v Nemecku.

Je to jeden z vasich nejdulezitejsich nastroju a mela by byt vyrabena jen experty.

Portfolio - slozka nebo desky, ktere obsahuji vase fotografie a vystrizky, ktere potencionalnimu klientovi ukazi priklady vasi prace.

vystrizky - stranky z publikaci a casopisu, ktere vas ukazuji pri praci. Jelikoz vystrizky dokazuji vasi zkusenost, jsou pri ziskavani prace neocenitelne.

Kontakty - fotografie skladajici se z cele role rlmu rozstrihaneho na prouzky, umisteneho primo na fotograrcky papir a exponovaneho, takze to, co vidite, ma velikost negativu. Pouziva se jako predbezni nastin tiskove kvality, pred tim nez se pustite do vyrabeni fotek.

Transparentni folie - diapozitivy nebo folie ve vlastnich okenkach, bud cernobile nebo barevne.

ŠKOLY MODELINGU

Školy modelingu a kursy pro začátečníky mají mnohé kvality a dají se různě využít. Zavedené a oficiální školy vás vybaví nezbytnými pokyny ohledně líčení a techniky pózování a otevřou vám cestu do mnoha agentur, které hledají nové talenty. Poznáte, jestli to s vámi a vaší kariérou myslí vážně.

Mnohé školy jsou jen podvod a jejich „curriculum“ je vytvořené tak, aby obralo o maximální částky peněz každého, kdo má na školné a chce uvěřit, že je dost atraktivní, aby se z něj/ní stal model/ka. Namluví vám, že abyste mohli začít pracovat jako model/ka, potřebujete diplom z jejich školy. Podle agentů, se kterými jsem přišel do styku, mohou některé z těchto „škol“ dokonce vaše šance stát se profesionálním modelem/modelkou snížit. Mnoho agentů nechce pracovat s někým, koho bude muset odnaučovat pochycené metody nebo styly modelingu, které už vyšly z módy. V malých zemích ve východní Evropě se vyskytuje celkem dost těch, kteří se nechali zlákat sliby vzrušení, úspěchu a okamžitých výdělků lidmi, kteří mají malou nebo žádnou pro­fesionální zkušenost. Vždy si dopředu zjistěte, jakou pověst škola má, choìte jen na kurzy, které potřebujete, a praktickou část si zařiìte sami. V tomto světě iluze musíte ty nejtěžší úkoly provádět tak, aby vypadaly nenuceně.

IMAGE A DÒLEŽITOST FOTOGRAFIE

Jste-li model/ka, zboží, které prodáváte, je vaše image. Mým úkolem, coby fotografa, je zachytit tuto vaší image způsobem, který je kreativní a současný, abyste mohli lépe prodat sami sebe.

Dobré fotografie jsou, spolu s dobrým vzhledem a příjemným vystupováním, vaším nejcennějším prodejním nástrojem. Dobrá fotografie klientovi řekne, čeho jste schopní, zatímco na obyčejné fotografii budete vypadat obyčejně a můžete kvůli ní přijít o práci. Ve velmi soutěživém oboru, jakým modeling je, může vaše portfolio vypovědět hodně o tom, kdo jste a jak dobře pracujete. Vaše portfolio je v podstatě vámi. Co vaše portfolio řekne potencionálnímu klientovi? Že jste zkušení profesionálové? Že dokážete vypadat sportovně, sexy a sofistikovaně? Všestrannost je v tomto oboru klíčem úspěchu, a proto je velmi důležité využívat prvotřídní fotografie.

Prvním krokem k vytvoření portfolia je nalezení těch pravých fotografů. Nikdy nenajímejte jen jednoho fotografa na zhotovení celého vašeho portfolia, protože budete potřebovat, aby se ve vaší knize střídaly různé styly a perspektivy.

A jestli chcete fotografovi zaplatit za to, aby vám udělal fotky, budete muset vyrazit na nákup. Pamatujte si, že najímáte vy je a že oni pracují pro vás, takže se nenechávejte vyvést z míry panovačnými fotografy. Prohlédněte si jejich práci a prohlédněte si je. Pokud se vám nezdají, slušně odmítněte a pokračujte v pátrání. Doporučuji, abyste na svých prvních a druhých zkušebních fotografiích neutráceli víc než 300 dolarů. Stále ještě svůj vzhled a styl, kterého chcete dosáhnout, budujete. V budoucnu bude na další fotografování času dost.

Ve oboru fotografie, jako v každé jiné službě, dostanete to, za co jste zaplatili. Práce s omezeným rozpočtem znamená vzhled s omezeným rozpočtem, zatímco profesionálnější image vyžaduje práci stylisty a maskéra a navíc trošku větší snahu ze strany fotografa. I když je cena podstatné hledisko, je vždycky lepší snažit se spíš o image, která vás vyčlení z davu, než o sériovou image, která vám bude na nic. Když budujete své portfolio, je vaším cílem řada fotografií, které ukážou celý rozsah vašeho vzhledu, od nevážného přes sportovní až po sofistikovaný. Jestli chcete pracovat na mezinárodním trhu, budete se snažit o něco odvázanějšího a troufalejšího, než když směřujete na domácí trh. Také nezapomínejte na to, že některé agentury preferují určitý vzhled. Portfolio pro Německo bude vypadat jinak, než portfolio pro Francii. Když připravujete své portfolio, bude rozhodujícím faktorem regionální trend a styl.

VAŠE PORTFOLIO JSTE VY

Účelem portfolia je ukázat klientovi, jakou práci jste schopní odvést. Rozhodně nechcete omezit svou prodejnost tím, že budete mít moc úzký záběr stylů, ale zároveň se musíte vyhnout tomu, nastavovat hranice svých schopností používáním příliš mnoha divadelních a přehnaně vyumělkovaných fotek. Fotky by měly pravdivě vypovídat o vašem skutečném vzhledu.

Ať již fotíte ve studiu nebo v exteriéru, nejdůležitější je, abyste vypadali přirozeně a uvolněně. I když jste nervózní, musíte působit zcela sebevědomě. Když začínáte, cítíte se ztuhle a nervózně, ale po nějakém čase se uvolníte a začnete být lepší a lepší. Nakonec se to pro vás díky dostatečné praxi stane naprosto přirozenou záležitostí.

Při každém focení se o sobě dozvíte něco nového. Zkušenost vám ukáže, že děláte pokroky a promítne se ve vaší sbírce kontaktů. Pokaždé, když uvidíte něco jiného a lepšího naučíte se novým technikám.

Než začnete pracovat na svém portfoliu, je důležité znát nějaké základní pózovací techniky, aby bylo zaručené, že focení proběhne hladce a efektivně. Trénujte si pozice před zrcadlem. Naučte se pózu, kterou chcete předvést dopředu, protože někdy rozdíl mezi skvělým záběrem a dobrým záběrem je znalost pózy, kterou chcete zachytit. Je-li to možné, pokuste se fotografovi na příkladu ukázat, čeho chcete dosáhnout, a potom na tom společně pracujte.

Nezapomínejte, že sebevědomí vytváří samo o sobě unikátní energii. Reagujte na fotoaparát, skamaraìte se s ním a on potom zachytí náladu, kterou se pokoušíte vyjádřit.

asie modelka s fotaperatPO FOCENÍ

Asi týden po focení obdržíte kontakty nebo diapozitivy a začnete sestavovat portfolio a Sed kartu. Pokud máte agenta, vždycky si vyžádejte jeho kvalifikovaný názor, a pokud ho nemáte, zeptejte se na názor fotografa.

Objednejte si jen ty printy, o kterých si myslíte, že nejlépe charakterizují váš vzhled, a pokuste se vybrat různorodé záběry. Vaše portfolio by mělo obsahovat jen ty nejtržnější záběry, mělo by začínat vaší nejsilnější image, prostředek by měl být vyhrazen té nejslabší, a konec patří vaší druhou nejsilnější polohou. Konec portfolia je nejlepším místem, kam přidat jakékoli výstřižky, protože to udělá důležitý dojem, jak vlastně vaše práce v praxi vypadá. Je dobré koupit si na portfolio ty nejdražší desky, jaké si můžete dovolit, protože kvalita je synonymum profesionality.

S vašimi zkušebními fotografiemi začnete sestavovat svojí Sed kartu. Vaše Sed karta je možná vaším nejdůležitějším nástrojem, protože ta po vás po pohovoru zůstane. Vždycky si kartu nechte vyrobit profesionály, protože pak budete s výsledky spokojenější.

MALÉ VAROVÁNÍ

Je ještě jedna věc, které byste si v tomto byznysu měli být vědomi. Přesto, že existuje mnoho legitimních hledačů talentů, agentur, škol a fotografů, existuje ještě více podvodníků, lumpů, lhářů a naprostých fušerů. Jste-li začátečník bez zkušenosti, budete pro vás zatraceně těžké rozpoznat skutečné umělce od podvodníků a legitimní agenty od falešných. Vaše touha stát se modelem/modelkou, spolu s absencí zkušenosti a znalostí, z vás činí výborný objekt pro tyto spekulanty, kteří se pakují na vaší zranitelnosti.

Ani vteřinu nepochybujte o tom, že do takových bezohledných lidí narazíte i v České republice, protože číhají všude a jsou připraveni zneužít vašich snů stát se modelem/modelkou. Vyhněte se těm, kdo vám nabízejí, že se za malý poplatek „postarají“ o vaši kariéru, protože ti vám práci neseženou. Legitimní agent vydělává jen tehdy, když vyděláváte vy, a proto se vynasnaží, aby jste dostali práci, na kterou máte.

Pracujte jen pro známé agentury ve vaší oblasti a buìte připraveni na nutnost navštívit je osobně. Průmysl modelingu neprobíhá korespondenčně.

Může se vám stát, že vás na ulici někdo zastaví a zeptá se vás, jestli jste model/ka. Bude tvrdit, že je fotograf, agent nebo vydavatel a že vám za zanedbatelný poplatek sežene práci. Pozor pozor, právě se na vás chystá bouda.

V novinách pořád dokola uvidíte inzerát, který zní zhruba takhle: „Hledá se nový talent pro focení, katalogy, TV a komerční práci. Výborná odměna - netřeba žádná zkušenost ani portfolio.“ Talentové agentury mohou někdy i mít licenci, vy se ale radši těmto podvodníkům vyhněte. Proč si myslíte, že hledají lidi bez zkušeností? Protože kdyby jste byli zkušení, poznali byste, že jim jde o to vás oškubat.

A vy víte, že tohle je velice nejistý způsob jak jako profesionální model/ka dostat práci, protože profesionál musí projít zavedenými cestičkami, aby se uchytil. Někteří agenti, naháněči a fotografové hledají nové talenty každý den. Velice zřídka si ovšem řeknou o vaše telefonní číslo. Ti praví vyjádří zájem o vaší osobu, dají vám svojí vizitku a zbytek nechají na vás. Pokud máte chuť a motivaci, vyhledáte je nebo jim zavoláte, ale napřed si zjistíte, co jsou zač a jakou mají pověst.

Vyhněte se agenturám, které se vám pokoušejí prodat výrobky nebo služby, které ve skutečnosti nepotřebujete nebo které vyžadují mastné poplatky, protože ty peníze nikdy nedostanete zpátky, když vám tato agentura nebude schopná najít práci. Některé z nich vás dokonce mohou nutit, abyste používali jejich fotografy za cenu, která je zhruba dvojnásobkem toho, zač pracují legitimní fotografové, a s výsledkem, který má ubohou nebo spornou kvalitu.

Také si dejte pozor na agentury, které se specializují na výstavy, konference a přehlídky spodního prádla. Často jim víc jde o to nabídnout společnost nebo eskortu svobodným mužům, kteří na těchto konferencích nebo výstavách pracují.Nikdy nepodepisujte prázdnou smlouvu a zastavte se, když se vás někdo pokouší rychle nahnat do podepsání smlouvy s tím, že se jedná o „časově omezenou nabídku“ nebo „skvělou příležitost“. I od legitimních agentů si všechny sliby a ujištění nechejte napsat na papír. A hlavně- buìte opatrní. Je to krutá profese, i když vás dokáže velice naplnit a uspokojit. S tou pravou kombinací hrdosti, dovednosti, sebevědomí a zapálenosti se vám to podaří.

Hodně štěstí.

Add a comment
 

ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec

Strana 7 z 108
Hudební zprávyANDY SMITH - The Document

Keith Kirchner

article thumbnail
+ Full Story

MuzikantiLiquid Harmony

Eva Kolářová

article thumbnail Historii vaší kapely všich­ni znají. Ale co děláte teì, při čtyřletém výročí existence? „Tak za poslední dobu jsme koncertovali v New Yorku na hudebním...
+ Full Story

More Articles

Z našich stránek

badge