Wayne Hemingway
fShare
0
Pin It

Wayne Hemingway byl jeden z nejvlivnějších ulice módní návrhář z posledních 100 let...

THINK: Ovlivňuje vás při vaší práci názor kritiků a vašeho blízkého okolí, nebo se řídíte výhradně svým vlastním rozumem a fantazií? Co pro vás znamená komerce?
WAYNE
: Návrhářství je z 10% fantazie a z 90% realita. Těch 90% znamená dostat se do hlav našich zákazníků - musíme vědět, jaké budou mít názory a o jaké hudební skupiny a filmy se budou zajímat za 18 měsíců. Těch 10% vychází z naší představivosti.

THINK: Existuje podle vás hranice mezi vkusem a kýčem nebo se v dnešním světě skoro bez hranic tyto dva body vzájemně prolínají?
WAYNE
: Špatný vkus je dobrý, dobrý vkus je špatný - pokud se to někomu nelíbí - co je nám po tom?

THINK: Do jaké míry by vás ovlivnil negativní ohlas na vaši tvorbu? Myslíte si, že i negativní reakce může být reklamou dle motta „Lepší je lidi šokovat, než je nechat projít bez povšimnutí"?
WAYNE
: Jakákoliv reakce je dobrá reakce. Je skvělé, když nějaká stará, snobská módní redaktorka z nějakého blbého dámského časopisu nesnáší Red or Dead.

THINK: Co je vaším hlavním cílem při tvorbě nových modelů? Chtěl byste lidi zaujmout, nadchnout, inspirovat nebo šokovat?
WAYNE:
V Red or Dead jednoduše chceme, aby lidi nosili naše výtvory, ať už z jakéhokoliv důvodu. Hlavně ale proto, že to vyjadřuje něco o nich - o jejich pohledu na život, jejich humoru, názoru na individualitu.

THINK: Bez které vlastnosti by jste se určitě neprosadil? Bez čeho se podle vás módní návrhář spíše obejde: bez vkusu, bez fantazie, vytrvalosti, drzosti, známých nebo finanční podpory?
WAYNE
: Nepřežili bychom bez tvrdé práce a lásky k tomu, co děláme. Samozřejmě k tomu ještě potřebujete vkus, porozumění pro lidi, schopnost být lidský a pracovat s ostatními lidskými bytostmi (např. účetní, prodejci atd.) Nepotřebujete být arogantní nebo mít známosti a nebo mít za přátele módní redaktory.

THINK: Existuje pro vás osobně v módním světě nějaké tabu? Něco, co byste nikdy nekombinoval, materiál, který by jste nikdy nepoužil, nebo barevné kombinace, které nemáte rád?
WAYNE
: Nikdy bychom v Red or Dead nepoužili kožešiny - tato zvířata žijí v divočině a jejich kůže není vedlejší produkt potravinového řetězce.

THINK: Existuje nějaká skupina lidí, nebo jedna osoba, pro kterou by jste odmítl navrhovat, kdyby vás o to požádala? Událost, se kterou by jste nerad spojoval své jméno? A naopak někdo, kdo vás inspiruje, chtěl by jste pro něho navrhnout něco speciálního a on či ona vás o to ještě nepožádal?
WAYNE
: Ostatní návrháři i já bychom navrhovali pro kohokoliv. Ale budou vypadat blbě, když je nebudeme mít rádi a skvělě, když ano.

Red or Dead módaRed or Dead móda

THINK: Co byste si na sebe neoblékl, ani kdyby šlo o tak malichernou záležitost jakou je vynášení odpadků? Kreaci kterého kolegy by jste raději daroval na dobročinné účely a naopak - kdo je vaším vzorem? Co rád nosíte vy sám? Předpokládám, že horkým favoritem je značka Red or Dead?
WAYNE
: Nikdy bych si neoblékl věc, na které je pouze bezduché logo a za níž stojí nějaká nenasytná marketingová kampaň. Nemám žádné idoly. Oblékám se do second-handových věcí nebo do Red or Dead, protože mě to nic nestojí (a navíc to dobře vypadá!). Každý, kdo věří svému vlastnímu stylu, vypadá výborně skoro ve všem.

THINK: Závěrem kolekcí většiny módních návrhářů bývají svatební šaty. Jakou barvu by podle vás měly mít svatební šaty příštího tisíciletí?
WAYNE
: Neděláme svatební šaty, ale kdyby ano, měly by barvu bílou nebo černou, nebo zelenou, nebo červenou, nebo fialovou, nebo růžovou, nebo barvu hovna...

THINK: Co je na úplném počátku práce na nové kolekci prvotní? Je to nápad, který se potom snažíte dotáhnout výběrem správného materiálu a barev nebo vás naopak materiály a barevné odstíny inspirují a podněcují vaši fantazii?
WAYNE
: Je to ta myšlenka, která bude inspirovat myšlení našich zákazníků.

THINK: Věříte v sílu originality a osobnosti v odívání? Co říkáte na různé tendence lidí ohledně uniformity a značkového šílenství?
WAYNE
: Je to jejich myšlení, ne jejich vzhled - posedlost značkami není normální a poukazuje na nedostatek inteligence a sebevědomí.

THINK: Ovlivňují nějak vaši tvorbu negativní podněty, které jsou součástí dnešní civilizace? AIDS, drogy, válečné konflikty, přírodní katastrofy a devastace životního prostředí? Co si myslíte o drogách jako prostředku k rozšíření vědomí a podnícení fantazie?
WAYNE
: Cokoliv a všechno ovlivňuje návrháře. Nejlepší návrháři mají oči, uši, nosy, mysl a všechny další otvory vždy otevřené! Pokud lidé chtějí brát drogy a nezraňují tím ostatní, pak je to jejich věc. Ovšem, skoro vždy tím někoho zraňují.

THINK: Ovlivňují váš nynější život a vaši inspiraci zážitky z děství?
WAYNE
: Ano, moje matka a babička mě oblékali jako panenku - jeden týden jsem byl Elvis, příští Beatles a další Tarzan. Móda byla v naší rodině vždycky důležitá.

THINK: Kdyby jsme se měli všichni zítra stát zvířaty, čím by jste se chtěl stát vy?
WAYNE
: Lidským zvířetem.

THINK: Navrhoval by jste i tehdy, kdyby jste měl všeho tolik, že by jste nemusel dělat už nikdy nic?
WAYNE
: Jsem velmi bohatý a stále navrhuji a budu navrhovat.


www.redordead.com
Co to obnáší začít podnikat?
Stefanie Ovamannová Co to obnáší začít podnikat?

Ověřte si uskutečnitelnost svojí myšlenky [ ... ]

Long-term expat Chris Stander passes away at 48
Mike Gisondi The inimitable Chris Stander. Photo: Provided by family

Former owner of Terminal bar and neo-Renaissance man was a fixture on the '90s scene...

The Fall of America – A Bitter Tale to Tell
Martin Blank The Fall of America

Back in 1965-1971, when Allen Ginsberg wrote the poems that made up the collection entitled The Fal [ ... ]

The Evils of Breathing
Ian Schorr Photo by David Paul Wyatt Perko

In you're into respiration and want to kick the habit, this might give you just the motivation you n [ ... ]

Moscow's Only Alternative
Alexander Zaitchik

the eXile: Sex, Drugs, and Libel in the New Russia

A Day of Czech Snowboardin'
Rick Pryll A Day of Czech Snowboardin'

(Or, twelve hours; four on the road, four on the slopes, four to get organized...)

Music Extras: CD Rarities reviewed in Think Magazi...
Keith Kirchner Music Extras: CD Rarities

Some rare CD releases you should find in this lifetime, as reviewed by Keith Kirchner...

Ranting and raving without a mention of Trump
Dave 'Dejvická' Tuttle Ranting and raving without a mention of Trump

This is a real letter. 

Read more...

Name Day/Svatek

Yesterday : Bohuslav Today : Sandra Tomorrow : Bartoloměj After tomorrow : Radim

BJORK - Vespertine
Barbora GregorováBJORK - Vespertine

Kde jsou ty doby, kdy roztomilá a drobná Bjork hopsala v krátkých &scaro [ ... ]

Skryté poklady Evropy
Joe Bodia equal pay for equal work

Evropa byla vždy známá svou kulturní rozmanitostí, formovaná historií a geografií na multiet [ ... ]

Načeva: Hlava otevřená experimentům
Vlastimil Beránek Monika Načeva

Načeva patřila po celou druhou polovinu devadesátých let mezi nejoriginálněj [ ... ]

Sociální kapitalismus
Theoryslut Sociální kapitalismus

Společenský život jedince se v sociokapitalismu odehrává skrze Systém zvaný „Chození do sp [ ... ]

LUBOŠ ANDRŠT BAND & RAMBLIN REX - USA Blues Time
Tomas Otradovec LUBOŠ ANDRŠT BAND & RAMBLIN REX - USA Blues Time

Osobně Ramblin Rexe neznám, ale booklet mi celkem napověděl. Hrál se Zappou, Taj Mahalem a s Ca [ ... ]

Status Quo
Thinky Status Quo

„Status quo", neměnný stav věcí, který brání v tom jaké by věci b [ ... ]

Z metalového fanzinu velký hudebního časopisu. Thi...
T. Navara Jarda Hudec

Díky své práci je spíše zvyklý při rozhovorech někoho zpovídat, než [ ... ]

Ostatní články

  "Since 1996 Think Magazine has been a catalogue of trendiness masquerading as deep thought, featuring investigative journalism and popular news and as a sociological resource for music, art, fashion, subcultures and the occasional crazy conspiracy theory..." (In Czech & English)

Be interesting. Think.