Welcome to Think Magazine!

fShare
0
Pin It

Jaký je rozdíl mezi prknama divadelníma a muzikantskýma?

ONDREJ BROUSEKONDREJ BROUSEKONDŘEJ BROUSEK
(Monkey Business / Divadlo Na Fidlovačce):

Tréma je všude stejná a záleží hodně na lidech - spoluhrajících i publiku, jehož proměnnost každým dnem je citelná obzvlášť v divadle. Kapelu lidé přijímají spontánněji, na divadle se zase cítím více spoutaný, i když to pouto je podobné. A jak v kapele, tak i při divadle je škoda, když někdo vyčnívá, ať je to při sóle nebo třeba v dialogu.

TOMAS TRAPLTOMAS TRAPLTOMÁŠ TRAPL
(Dolmen / Divadlo Kalich):

To ti, kamaráde, řeknu krátce a jasně - při hraní s kapelou je to víc o mně, s divadlem spíš o tom či kusu.

SIMONSIMONSIMON
(Kurtizány z 25. avenue / Divadlo Komedie, Ta Fantastica):

Živý hraní s kapelou považuju spíš za poslání - už to dělám jedenáct let a tady taky měžu vyjádřit sebe sama. Oproti tomu divadlo je pro mne spíš experiment, ke kterýmu jsem se dostal víceméně náhodou. Nutno ale říct, že uvnitř představení jako je Krysař nebo Hamlet se člověku rozšíří obzory ať chce nebo nechce.

JAN MORAVECJAN MORAVECJAN MORAVEC
(Utlučtuměru / Divadlo Pod Palmovkou):

V bigbítu se uvolňuje víc adrenalinu. Ta energie je jakoby silnější a víc tady a teì. Na druhou stranu mi vadí to neustálý přesouvání a dohadování se zvukaři o mým nedostatečným vybavení a co jak hrajem blbě a tak. V divadle o tebe pečují garderobiérky a maskérky - jseš hejčkanej. Mám rád oba ty světy a taky mě oba občas štvou.

JAN ZADRAZILJAN ZADRAZIL

 

JAN ZADRAŽIL
(Moje řeč / Divadlo Na Fidlovačce):
V divadle měžeš bejt kým chceš, ale většinou tě nenechaj sebou samým bejt. Kdežto na koncertech si měžeš upustit páru sám za sebe. Tak já to dělám.

DAVID MATASEKDAVID MATASEK
DAVID MATÁSEK
(Ex - Orlík / Divadlo komedie)

Jestli to mohu posoudit, tak u divadla narozdíl od rambajzu je příjem a výdej energie jakoby sofistikovanější, alespoň vzhledem k hudbě, jakou jsem dělal já. Myslím, že v bigbítu je to víc o tý fyzický energii, a kdyby se takhle pak hrálo divadlo, tak se možná některý jemnosti setřou.


KATERINA WINTEROVAKATERINA WINTEROVA

KATEŘINA WINTEROVÁ
(Extáze sv. Terezy / Národní Divadlo)

No, vlastně v tom rozdíl neni, když už člověk před ty lidi předstupuje, tak to vždycky musí bejt upřímně a stát si za tou věcí. Taky je ale pravda, že v divadle hraju nějakou roli, kterou už někdo narežíroval a já tam nevystupuju jakoby za sebe, což potom v muzice naopak jsem totálně za sebe, nikdo mi neřiká co dělat a jak. Ale ať už v divadle nebo na koncertu, člověk by to měl vždycky dělat s nasazením a vážností, aby z toho pak nebyla fraška.

MICHAL CERMANMICHAL CERMAN
MICHAL CERMAN
(Brutus / Divadlo Kalich):

Úplně základní rozdíl - na koncertě si absolutně měžu dělat co chci a sám si nesu následky. Zatímco v divadle pouze předvádim danej kus, jsem kolečko v soukolí a jakejkoli měj exces měžou případně odnést i kolegové. Z tohoto hlediska je to v divadle odpovědnější.


JOSEF VOJTEKJOSEF VOJTEK
JOSEF VOJTEK
(Kabát / Divadlo Kalich):

Při bigbeatovým koncertu se ve mě znásobí tisíckrát všechny moje pocity, adrenalin stoupá jak na startu F1, pak přijde start a celej ten dav divákě tě žene dopředu. Je to pekelná jízda. Je to energie, která vychází ze mě, jsou to moje myšlenky, které přenáším na lidi pod pódiem.

Divadelní prkna jsou pro mne úplně něco jiného. Tam se člověk snaží prostřednictvím sebe reprodukovat myšlenky, pocity autora hry. Jste to vy na jevišti, ale "mluvíte inými ústy". Jako když stojíte u křivého zrcadla. Jste v odraze, ale při tom jste někdo úplně jiný. Tréma mě dostává při muzikálových premiérách, přece jenom jsem v tomto oboru nováček. Ale to neznamená, že bych bigbeat bral jako nějakou rutinní záležitost. Ke každému projektu přistupuji každý den naplno a je jedno, jestli je to premiéra nebo třístá repríza.

JIRI MACHACEKJIRI MACHACEK

JIŘÍ MACHÁČEK
(Mig 21 / Divadlo Sklep):

Žádnej.

Name Day/Svatek

Yesterday : Cecílie Today : Klement Tomorrow : Emílie After tomorrow : Kateřina

Čajovna - Bylinka
Jarka Fricová

Asi si řeknete, že se s čaji roztrhl pytel a že bylinek na všemožné podpůrné léčby je vš [ ... ]

Přečtěte si více
TARA FUKI - Piosenki do snu
Barbora Gregorová TARA FUKI - Piosenki do snu

Tara Fuki se do povědomí českých posluchačů zapsaly přibližně před rokem a už [ ... ]

Přečtěte si více
Všem, které by to mohlo zajímat
Glenn Spicker

Po osmi letech v České republice a bohatých zkušenostech se získáváním a obnovováním povol [ ... ]

Přečtěte si více
Kdybych tenkrát věděl, co vím dnes
M. Salah Toto je myšlenka, která mi vždy projde hlavou kdykoliv se podívám na dnešní mládež

Toto je myšlenka, která mi vždy projde hlavou kdykoliv se podívám na dnešní mládež.

Přečtěte si více
Prkno je pohoda, zábava a sranda
Jan Martinek Radim Čada

Veškerý sport bývá často spojen s odříkáním hraničícím až s asketismem, hodinami a h [ ... ]

Přečtěte si více
Ďábelský rok podle Nohavici a Čechomoru: Rok ďábla...
Barbora Gregorová Rok ďábla

Petr Zelenka je známý mystifikátor a ani jeho nejnovější film ne [ ... ]

Přečtěte si více
Rozhovor s Tobiáš Jirous
Petra Matušinová Tobiáš Jirous

Ptá se Tobiáš: Pamatuješ si ještě jak jsem ti kdysi dávno, v Terminal Baru, říkal, že bych [ ... ]

Přečtěte si více
Chystáte se ke kadeřníkovi?
Petra Šedinová

Vlasy již dlouho nejsou pouze potřebnou pokrývkou hlavy před slunečním žárem či nočním ch [ ... ]

Přečtěte si více
Ostatní články

  "Since 1996 Think Magazine has been a catalogue of trendiness masquerading as deep thought, featuring investigative journalism and popular news and as a sociological resource for music, art, fashion, subcultures and the occasional crazy conspiracy theory..." (In Czech & English)

Be interesting. Think.