fShare
0
Pin It

THINK: Jsme první, kdo dnes s Vámi dělá interview?

HOOVERPHONICS: Ne, asi 23.?

THINK: Ha Ha. Kdy jste přijeli do Prahy? A jak se Vám vůbec líbí?

HOOVERPHONICS: No, abych pravdu řekl, tak ani nevím. Neviděl jsem ji. Přijeli jsme asi v jednu hodinu, měli jsme hrozné problémy na hranicích. Asi dvě hodiny jsme se kvůli tomu zdrželi. Nějaké problémy s technikou, dlouhá kontrola a tak. Cestou jsme spali a pak, jak na hranicích byly ty problémy, jsme se museli probrat, a pak až do Prahy jsem zase spal.

No, a teď děláme tady interview a nemáme zkrátka čas na to chodit po městech a koukat se na památky. Neustále se musíš starat o nějaké věci. Nejdřív jdeme na do hotelu, dáš si sprchu, pak děláme rozhovory a v šest hodin začíná zvukovka. Tu máme vlastně až do koncertu a pak hned jedeme do Paříže. Vlastně ne, až ráno, ale hned  po koncertu se musíme sbalit a vyrážíme zase dál. A tak je to neustále.

HooverphonicHooverphonic
Geike Amaert (zpěv) Alex Callier (Bass, additional vocals, programmer, producer) Raymond Geers (kytara, breaths, additional vocals)

THINK: Co by si dělal, kdybys přestal dělat muziku, co jsi vlastně dělal předtím?

HOOVERPHONICS: Předtím jsem pracoval pro vládu.

THINK: ???

HOOVERPHONICS: Jo, pro belgickou vládu. Chodil jsem zkrátka  v saku a kravatě. Ale nemyslím si, že bych přestal dělat muziku a vrátil se zpět k tomuhle zaměstnání. Určitě bych chtěl dělat něco s muzikou. Ale teď rozhodně neplánuju, že bych skončil s Hooverphonics.  

THINK: Smím se zeptat kolik Ti je? Slyšela jsem, že Geike je mladá. Tak něco kolem  22 let?

HOOVERPHONICS: Jo. Je jí přesně 22. No, mě je 41, vlastně skoro už 42. Ale já si nemyslím, že věk hraje důležitou roli. My si prostě rozumíme i když je mezi námi tak velký věkový rozdíl. Hrozně dobře se nám spolu pracuje. Bylo to takhle: po naší první zpěvačce Esther  se vystřídalo několik zpěvaček, ale pořád to nebylo ono,  až najednou v květnu 1997 to s námi vyzkoušela Geike  a my jsme věděli, že to je přesně to, co hledáme. A to je taky cítit na naší poslední desce The Magnificent Tree. Jsme sehraní. Naše koncerty jsou velké show, které  je postaveno na porozumění a harmonii. Je tam hodně energie a hrajeme od jazzu až po sambu, rock nebo  chansony. Poznáte tam hodně druhů muziky, rytmů...  Jdeš dneska večer na koncert?

THINK: Ano, jdeme.  

HOOVERPHONICS: Takže to zažijete přímo.

THINK: Četla jsem, že jste spolupracovali s Massive Attack. Jaké to bylo?

HOOVERPHONICS: Byla legrace: najednou k nám přišli černoši jako hora, ale hrozně fajn. Seděli jsme a pili pivko  a konverzace byla uvolněná, ale přišel jejich agent,  že mají rozhovor a najednou se změnili. Najednou byli děsně seriózní. Zkrátka profíci. No a skvělí muzikanti.

THINK: A co vám říkají Portishead?

HOOVERPHONICS: Jo. No, každej se ptá, jestli si nechceme zahrát s Portishead. Jako že hrajeme podobnou hudbu a tak. Ale já si to fakt nemyslím. Nejsme si podobní. Jsou jinde, jiní. Jejich druhá deska je vlastně jen horší kopií té první. Alespoň já si to myslím.

THINK: Co považuješ za největší úspěch?

HOOVERPHONICS: Asi poslední desku (Magnificent Tree) a taky písničku Mad about you, ta se myslím povedla. Celkem hit.

THINK: Jak vlastně u vás tvoříte? Nejdřív někdo složí hudbu a někdo jiný napíše text? Máte to nějak rozdělené?

HOOVERPHONICS: Vlastně to nemáme rozdělené. Někdo přinese text a začneme jamovat. Takhle Geike napsala text k písničce Pink Fluffy Dinosaurs. Ale největší slovo má asi Alex. Pak na tom všichni nějak spolupracujeme. Ten si myslí tohle, ten zase tohle - no a tak to vyzkoušíme. Funguje u nás spolupráce.

THINK: Potřebujete, vyhledáváte někde nějakou inspiraci?

HOOVERPHONICS: To jako drogy? Ne. Víš co, nežereme pilule, ani nesjíždíme nějakej koks. To fakt ne. Nic takovýho. Žádný takový svinstvo. To víš, jenom si tak někdy zahulíme. To jo. Ale nic většího. Lidi si často myslí, že když jste nějakej slavnej, musíte v tom zákonitě jet. Ale to není pravda. Myslím si, že to není dobré. Protože se po nějaké chvíli toho staneš otrokem . A najednou to začne rozhodovat za tebe. To není dobrý. Naopak, musíš mít k takovejm věcem odstup.

THINK: Jaká byla spolupráce s Bertolucim, který po vás chtěl muziku pro film Stealing Beauty?

HOOVERPHONICS: Tak to bylo fakt zvláštní. Tehdy jsme nebyli vůbec nějak moc známí. Prostě jsme začínali. A filmový hudební manager toho filmu, nebo kdo to byl, slyšel demo 2Wicky a hrozně si přál, aby to bylo použito ve filmu. Najednou takovej úspěch. Určitě nám to pomohlo. 2Wicky byla taky použitá ve filmu Finalemente Soli, nebo Vím, co jsi dělal poslední léto (I know What You Did Last Summer). Je to supr, když slyšíš v nějakém filmu svou písničku.

THINK: Dostali jste nějaké ceny, považujete to za úspěch?

HOOVERPHONICS: Jo, máme cenu třeba za nejlepší video pro Mad About you, Zlatou desku za druhé album Blue Wonder Power Milk, Platinovou desku za Magnificent Tree, Geike získala ocenění jako nejlepší zpěvačka roku 2001, Alex za nejlepšího producenta. . . Je to fajn. Ale my prostě jenom děláme  hudbu. . .

THINK: Vaše hudba byla využita i ke komerčním účelům. Hodně v reklamách.  

HOOVERPHONICS: Ano. Třeba Volkswagen využil písničku Renaissance Affair z našeho druhého alba Blue Wonder Power Milk, taky jsme použili jednu naší písničku k reklamě na nějaké keksy, které se daj do mlíka, nebo tak nžco. (ha ha).

THINK: Jak vás berou u vás v Belgii? Máte tam hodně příznivců?

HOOVERPHONICS: No, tam moc ne, i když teď už to je jiný. Ze začátku o nás moc nevěděli. Ale díky našemu poslednímu albu tam jsme už známější. První a druhé nemělo u nich takový ohlas jako teď to třetí. Ale v Itálii, tam nás mají celkem hodně rádi. Máme tam celkem hodně fanoušků. Když zkrátka řeknete Hooverphonics, tak docela hodně lidí řekne: „Jo, ty já znám." U nás to je ještě trošičku jiný.

THINK: Stýkáte se i během doby, kdy se nevidíte ve studiu?

HOOVERPHONICS: No, tak to už fakt ne. Prostě si dáme od sebe voraz. Někdy se třeba potkáme s Alexem v obchodě, řekneme si pár vět, ale potom každý jde svou cestou. Každý máme ještě nějaký jiný svý kámoše, který díky šňůrám nevidíme, takže trávíme víc času sami, nebo  s těmi, které díky cestování trochu zanedbáváme. Chceš být prostě taky s někým jiným, koho jsi fakt dlouho neviděl.

THINK: Tak díky za rozhovor a přeju Vám, ať se dnešní koncert v Roxy vyvede.  

HOOVERPHONICS: Taky díky. Doufám, že se tam uvidíme.

THINK: Je na Vás nějaké spojení?

HOOVERPHONICS: Jo, www.hooverphonic.com


Rozhovor poskytl Raymond Geers v Roxy, před jejich pražským vystoupením, které vskutku (alespoň podle mého) nepostrádalo cit, něhu a neuvěřitelnou sílu a energii.
Top 10 parks in Prague to enjoy the summer
Kateřina Bartoň Letná Park. Photo: Lancelot Purdue

Slacking off is a centuries-old art in Czechia, and finding a place is easy

Eye of the Jackal: An excerpt from Rick Pryll's no...
Rick Pryll Eye of the Jackal: An excerpt from Rick Pryll's novel, Wallow

I don't know why I was running. I was just running.

On love, Kampa Park and some guy from Denmark
Daisy Blaze

I believe that good food, good wine and hot kisses can determine a lot on a first date.

Sounds like... issue 16
Keith Kirchner & guests Music reviews from the pages of Think Magazine...

Music reviews from the pages of Think Magazine...

Did Jesus smoke pot?
Family Council on Drug Awareness Jesus and marijuana

An interesting question indeed. One I'm sure we'll never know the answer to. We do know that h [ ... ]

How to be as Horny as a Guy
Lady J.

You too can learn why guys are walking woodies and use their secrets!

The Art and Words of Micheal Lennea
Think Magazine Micheal Lennea

Michael Lennea is a graphic artist, photographer and writer specializing in exotica and the esoteri [ ... ]

Love is the answer (Humanifesto 37)
Keith Kirchner Einstein was right!

Did we leave Babylon, or were we spit out? Is this press pass valid? Are you going to finish those b [ ... ]

Read more...

Name Day/Svatek

Yesterday : Zlata Today : Andrea Tomorrow : Jonáš After tomorrow : Václav

Láska
Tomáš Sláma Láska

Od nepaměti vděčné téma všech umělcě. Kolik stránek papíru jí bylo zasvěceno básníky a [ ... ]

Profil osobnosti: Niké Papadopulosová
Jen Maxa Niké Papadopulosová

Nedokážu si představit že bych jen natočila film a pak už do něj [ ... ]

Red Bull Mezinárodní DJský Workshop
Jan Babka Red Bull Mezinárodní DJský Workshop

Když DJ chodí do školy...

Úplně normální Marilyn Manson
Keith Kirchner Marilyn Manson

„Ne, vy to nechápete; tomu kuřeti není jen zle," řve nějaký neznámý člen technického š [ ... ]

Jak jsem ... la na ryby, tedy spí... pro ryby
Petra Šedinová

V touze pořídit si další nenáročné zvířátko do svého prostorem limitovaného příbytku j [ ... ]

Chuck D promluví!
Joe Bodia Chuck D (foto: Mika Väisänen)

Protože víme, že vyjímečný Chuck D z Public Enemy k nám přijíždí se svou kapelou do Sky C [ ... ]

METALLICA - Garage Inc.
Keith Kirchner METALLICA - GARAGE INC.

V kariéře známé rokové kapely přichází čas, kdy jsou její členové nezastavitelně pos [ ... ]

Jamajka - Everytin Irie Mon?
Pavel Jirat Rastaman Jamaica

Jamajka - ostrov v Karibském moři. Ostrov barev a ganji. Člověka napadá množství jmen a při [ ... ]

Ostatní články

  "Since 1996 Think Magazine has been a catalogue of trendiness masquerading as deep thought, featuring investigative journalism and popular news and as a sociological resource for music, art, fashion, subcultures and the occasional crazy conspiracy theory..." (In Czech & English)

Be interesting. Think.