MŮŽETE TĚŽE UŽITOVAT ČTENÍ TOTO >>
Support Lesbiens nebo Support Les Biens? "Hrajeme o Životě, jak nás baví, jak nás nebaví"... ...

Jarda Hudec
fShare
0
Pin It

Díky své práci je spíše zvyklý při rozhovorech někoho zpovídat, než být pod palbou otázek. Jarda Hudec už deset let vydává hudební měsíčník Report, který  donedávna nesl název Rock Report a vzhledem k tomu, že takto úspěšných nezávislých vydavatelů hudebních periodik u nás příliš není, byl to pro nás důvod zeptat se jej, jak se z malého metalového fanzinu během let dá udělat velký a celorepublikově známý hudební časopis nám a co vše to obnáší.

THINK: Jaká byla počátecní motivace vydávat časopis?
JARDA: Přivedla mě k tomu nuda v malým měste, který se jmenuje Dobřany. A který je zajímavý pouze tim, že je tam nejvetší psychiatrická léčebna v Český republice a tam se nedalo dělat nic jinýho, než chodit hrát fotbal s pacientama anebo do hospody, tak nás napadlo, že bysme mohli dělat hudební časopis. (smích)

THINK: Koho ješte, když říkáš "nás"?
JARDA:
No, ještě kamaráda - muzikanta, a pak další dva známé, kteří se zajímali o muziku a média.

THINK: Měli jste nějaké zkušenosti s novinařinou?
JARDA:
Praktický novinářský zkušenosti jsme měli minimální... Akorát já jsem souběžně s tím dělal sportovního novináře v rádiu a v jednom týdeníku. Postupně se tam lidi měnili a já si říkal, že je to asi to nejzajímavejší, co můžu delat. Ani jsem nechtěl na vejšku, protože mi v tý dobe, to je v roce 1990, starší kolegové radili, že to na žurnalistice za moc nestojí, tak jsem radši získal nějaký praktický zkušenosti. Většinu novinářských a vydavatelských zkušeností jsem nabral v praxi, protože jsem nechodil do žádný školy a nikdo mi ani neradil. Proto se i Report vyvíjel pomalu, ale jistě.

THINK: Jak se menila podoba Reportu?
JARDA:
Pět let ten časopis vycházel jako fanzin - černobílej plátek pro určitej okruh lidí, a za regulérní casopis se dá považovat až od roku 96, kdy se začal prodávat po celý republice a kdy jsme to začali brát jako profesionální práci.

THINK: Mel jsi nejaký hudební zkušenosti?
JARDA:
Jako jestli jsem byl aktivní muzikant? Hrál jsem na klavír, taky jako asi každej chvíli na kytaru, v kapele jsem ale - kromě několika amatérských pokusů - nebyl v žádný. Samozřejmě mě to dneska trochu mrzí, ale já v tý dobe hrál aktivně fotbal, dokonce jsem se objevoval v národní reprezentaci  do 13ti nebo 15ti let, takže jsem se chodil do hudebky s kopačkama na ramenou a podle toho ta výuka vypadala. (smích). Ale muziku jsem sledoval vytrvale dál, jednak punkový - nejradši jsem měl Dead Kennedys - a hardrockový desky od starších kamarádů, a současně jsem poslouchal věci, který vozili známí mým rodičům z Německa, Jugoslávie - Genesis, Police, BeeGees, Pink Floyd, Zeppelin, Kate Bush... Hlavně jsem si ale nahrával muziku z německý televize a rádia. Z českých kapel mě pozdeji nejvíc brali Abraxas a Stromboli.

THINK: Změnil se od té doby nějak výrazně tvůj hudební vkus?
JARDA:
Myslím, že nijak zásadně. Nikdy jsem neměl problém se zaposlouchat do nejrůznějších stylu. Každej rok si něco oblíbím ... Samozřejme mě toho nejvíc překvapilo po revoluci, kdy sem prišlo spoustu muziky. V redakci ale pečlivě posloucháme všechno - redakční "aparatury" jsou neustále napěchovaný novýma deskama. I staršíma věcma, co kdo přinese.

THINK: Takže nevyhraněnej styl?
JARDA:
No, nejradši mám, když jdu na akci, kde si můžu vybrat z různých stylu hudby a myslím, že taky v tomhle je budoucnost. Že se kapely a producenti neubrání tomu, aby ty styly spojovali, i když všechno se dohromady splácat samozřejmě nedá. Ale je dobře, že už nejsou škatulky jako v osmdesátých letech, které rozdělovaly lidi. Tehdy jsi byl buďto depešák nebo "kjúrák" nebo metalista nebo pankáč nebo vekslák nebo undergroundovej tenman. Dneska se to proplejtá, což je dobře. Já jsem najednu stranu poslouchal hard core a metal a a na druhou stranu malinko disko, nějakou novou vlnu, černou muziku, hlavně funk... Třeba nedávno jsem šel z Nicka Cavea rovnou na trance. (smích) Je dobrý zkusit všechno.

THINK: Změnilo se pokrytí hudebních stylu v Reportu?
JARDA:
Záběr časopisu se pozvolna mění z několika důvodů. Jednak se nějak vyvíjí hudba a my na to promptně reagujeme. Taky jsme nezačali psát o muzice v centru hudebního dení, ale z okolí  Plzne, takže náš obzor byl jaksi zúženej. samozřejmě i naši čtenáři byli nějakým směrem orientovaní. Třetí důvod byl v samotným obsazení redakce - tenkrát to byli čtyři nadšenci, dneska pro nás dělají desítky skutečných profesionálu.

THINK: Koncept časopisu tvoríš ty?
JARDA:
S většinou vecí možná přicházím já, ale je to kolektivní dílo. Naštěstí se názory a vkus redakce v mnohém shodují s poptávkou čtenářů. Po desetiletý zkušenosti jsme určitě schopný toho prodat víc, kdyby byl Report ve větší míře poplatnej showbusinessu. Ale neni to nutný, protože i ta kvalita v muzice se dá v dobrým slova smyslu prodat. Zní to sice klišovitě, ale je to právě kvalita, která se dřív nebo později bez ohledu na trendy vždycky projeví. Když sedím na gramofirmách a sleduju, na co a přes co se byznysmeni snaží prodat i tu největší blbost, usmívám se a ještě víc mě to utvrzuje ve vlastním přesvědčení.

THINK: Mělo přesídlení do Prahy vliv na koncept časopisu?
JARDA:
No, určitě to mělo vliv, protože v Praze je samozřejmě nejvetší potenciál schopných lidí a líp se ti pracuje, protože se snadněji obklopíš profesionálama.

Rock Report c. 1Rock Report c. 1THINK: S čím souvisela změna jména z Rock Reportu na Report?
JARDA:
Jméno jsme změnili v březnu tohohle roku hlavne z toho důvodu, že jsme minimálně tři roky žádný striktně rockový reporty nedelali. Náš časopis spíš odpovídá podtitulu "music and style", stručně řečeno: je to o muzice a životě těch lidí, který ta muzika zajímá. Druhý důvod byl obchodní, aby lidi, co ten časopis nečetli a rock je moc nezajímá, k němu nepřistupovali s předsudky, že do nich budeme hrnout jedno kytarový kilo za druhým, od první do poslední stránky. (smích)

THINK: Rozumím tomu správně, že se tedy snažíte pokrýt všechny styly?
JARDA:
Spíš se nebráníme stylům. S nadsázkou řečeno, kromě teenage popu, dechovky a sentimentálního folku píšeme v podstatě o všem. (smích). Mně je fuk, jak se tomu říká, když je to zajímavý. Jednou je dobrej hip-hop, jindy kytarovka.

THINK: Na jakou vrstvu lidí jste zaměřeni?
JARDA:
Věkovej záběr je dost širokej. Na jednu stranu nabíráme mládež z teenagerovskejch casopisu, na druhou stranu máme věrný čtenáře, který zajímá mainstream. Věkovej průměr našich čtenářů je tak 22 - 24 let.

THINK: Co Report a konkurence? Třeba Rock a Pop?
JARDA:
Rock a Pop začal vycházet o pár let dřív. Oni to ale dělali hned jako časopis, kdežto my jsme to mastili na koleni... Když si dneska někdo vezme ty dva časopisy vedle sebe, vidí, že se dost liší, přestože se věnují stejným tématum. S konkurencí teda zápasit ani nemusíme. Dokonce nás neohrozil ani Rolling Stone. Možná je to tim, že jsme teď jediný casopis, který není specializovaný na jeden styl, a svým čtenárum dává navíc tématický CD kompilace. Jednou uděláme cédécko s moderníma českýma kapelama a projektama, pak třeba CD Future Rock se zahraničníma, teď vyšlo CD s mistry sedmdesátých let, připravujeme CD groovový, metalový, punkový... vždycky tomu akorát lehce uzpůsobíme promotion, aby se to dostalo ke všem, který
tyhle žánry zajímají.

THINK: Má Report i nějaký netradiční rubriky, které by ho odlišovali od jiných hudebních periodik?
JARDA:
No, třeba komiks. Ten je hodně oblíbenej, což jsme ani nečekali, a je správně prdlej. Říkali jsme si, že ta dávka toho "moudra" je dost velká a že by to chtělo časopis trochu odlehčit. (smích)

THINK: O čem ten komiks je?
JARDA:
O bezhlavym Kurtu Cobainovi, kterej chodí sem a tam, a kdo ho nasere, tomu ustřelí hlavu. (smích) Čím dál větší důraz klademe na nadžánrový témata, anebo na způsoby, jak se na muziku a život muzikantů
podívat trochu jinak. Teď třeba vyšel první díl článku o cizincích, kteří žijou a hrajou v Český republice, a já se konečně dozvěděl, co je sem přivedlo, co je tady drží, co jim tady chybí a jak si to tady užívají...

THINK: Máš ješte nějaké jiné profesionální aktivity?
JARDA:
Každoročně pořádáme vyhlášení čtenářské ankety Žebřík, což bývá docela velká akce v Plzni, kam se vždycky sjede plno kapel a DJs. Jinak se spíš na akcích podílíme - produkčně nebo propagačně. Nejbližší akcí, kterou pořádáme my sami, je party Night Fever, což je takový veselý rozloučení s létem.

THINK: Tak to bys mohl čtenáře pozvat...
JARDA:
Jak už naznačuje název, jde o taneční akci.  Na dvou scénách zazní nejenom DJská, ale i živá muzika. Koná se poslední prázdninovou sobotu, 1. září v letním areálu Hradiště v Plzni, kde se budeme večer koupat a v noci pařit. Letos přijede např. jeden z mých oblíbenců, Eddie Amador - houseová legenda z L.A  a labelu Yoshitoshi Recordings. Bude to jeho jediný vystoupení v Český republice a má hrát minimálně tři hodiny. Krome něj vystoupí Stephunk live, Djs E-love, Large, Lucas, Maceo a mnozí další. Koncertním bonbónkem budou určitě Monkey Business, ty jsou živě strhující. Takže to tam bude tepat v nejrůznějších rytmech - od funku, přes klidnější deep house až po ostřejší tech house. Nejvíc budou slyšet basy, ty mám v taneční muzice nejradši (smích).

Naše mise

1. Chcete-li si myslíte
Uděláte-li si lidé myslí si myslí, budou tě miluju. Pokud jste opravdu si myslí, budou vás nenávidět.
2. Sdělit světu pravdu
Když si jen říct pravdu, začnete vydělávat důvěru, jako novináři, naším posláním je říkat pravdu.
3. Aby se budete smát
Chceme, aby se budete smát, smích, úšklebek, škleb, nebo úsměv, když se snažíme najít vzhůru života ve vší zla kolem nás.

Name Day/Svatek

Yesterday : Havel Today : Hedvika Tomorrow : Lukáš After tomorrow : Michaela

METALLICA - Garage Inc.
Keith Kirchner METALLICA - GARAGE INC.

V kariéře známé rokové kapely přichází čas, kdy jsou její členové nezastavitelně pos [ ... ]

Hyundai nové myšlení je geniální
Joe Bodia Hyundai Azera/Grandeur

Jako elegantní jako Lexus, aniž by na drahý bolesti hlavy...

Nebojte se Ducha, nekouše!
Luděk Wellner

Úvaha na současné společenskopolitické téma...

David Bowie - Think Časopis rozhovor
Petra Mašková David Bowie z Antonin Kratochvil

Nemá smysl znovu vysvětlovat Davidovo místo na popovém Pantheonu nebo znovu zhod [ ... ]

Jsme sami? Nemluví na nás? Neposlouchají nás?
Jeffree Benet Jsme sami? Nemluví na nás? Neposlouchají nás?

The Search for Extraterrestrial Intelligence (Pátrání po mimozemské civilizaci) je hledáním,  [ ... ]

Kosovo: Jak to vidí
Jakub Trnka Kosovo: Jak to vidí

Dne 19.3.1998, po definitivním ztroskotání mírových rozhovorů na zámku v Rambouill [ ... ]

Slasti a strasti cestování
Petra Carterová Fiakr na Staroměstském náměstí

Praha vždy byla vzhledem ke své poloze důležitou křižovatkou komunikací.

Profil skupiny: Eggnoise
Jen Maxa Eggnoise

Lékařství není určeno k tomu, aby vydělávalo peníze, ale aby [ ... ]

Ostatní články

Computer Engineering Program Basic engineering education And computer science of computer systems At Faculty of Information Technology Sriprathum university Emphasis on the design of embedded systems, both hardware and software, instruction set, VLSI technology and networking. To meet the needs of the industry.

System stakes. Stakes or system are mainly interesting if you want to play with stakes that are high-risk. In order to bet on that just 3 out of FOUR stakes must be right.Although, on the flip side, it's necessary for you to take a drop-off of your ( ZCode System - zcodesystemexclusive ) general odd by doing this, on-the-one-hand, your chances to win grow ... But in the event that you bet on two or one underdogs you perform quite profitably and nevertheless can shove your chances again, Click here for more information and see ...